Interflora

Interflora firar 25 år som e-handlare och fortsätter att storsatsa digitalt

Dela

För 25 år sedan, i november 1995, startade Interflora sin e-handel. Företaget såg tidigt potentialen i att etablera och utveckla försäljningen på nätet. I dag, över två decennier senare, har sju miljoner blomsterhälsningar förmedlats genom e-handeln.

Interflora firar 25 år som e-handlare
Interflora firar 25 år som e-handlare

Digital närvaro är numera en självklarhet på marknaden, men för 25 år sedan var Interflora en av pionjärerna på nätet. I dag är företaget en ledande blomsterförmedlare med 550 fristående blomsterbutiker. 

– Blomsterhandeln är i grunden traditionsbunden, så det var riktigt modigt av den dåvarande styrelsen att ta beslutet om e-handel 1995. Man ska komma ihåg hur nytt och oprövat det var då. Men det visade sig snabbt att kunderna fanns där och idag har vi förmedlat sju miljoner kärleks- och blomsterhälsningar via vår e-handel, säger Nina Lindvall, vd för Interflora.

I över två decennier har Interfora utnyttjat möjligheten att nå målgrupper långt utanför de fysiska butikerna. Och företaget ligger fortfarande i frontlinjen när det gäller digitala lösningar, sådana som bidrar till en effektivare affär för varje enskild butik men också lösningar som är synliga för konsumenten. Inom kort lanseras till exempel en ”fast track- funktion” som förenklar för snabba köp på interflora.se.

Under 2020 har företaget genomfört flera stora lanseringar – Interflora Home som gör det enklare för kunder som inte vill skicka blomsterbud utan istället handla till sig själva, Gröna Flora som är ett helt nytt koncept för gröna växter till hemmet och prenumeration på snittblommor.  

– Vi siktar ständigt framåt och fortsätter att utveckla interflora.se för en enkel, inspirerande och personlig kundresa, säger Nina Lindvall.  

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Interflora firar 25 år som e-handlare
Interflora firar 25 år som e-handlare
Ladda ned bild
Nina Lindvall, vd på Interflora
Nina Lindvall, vd på Interflora
Ladda ned bild
Nina Lindvall, vd på Interflora
Nina Lindvall, vd på Interflora
Ladda ned bild
Interflora.se 1995
Interflora.se 1995
Ladda ned bild
Interflora.se 2020
Interflora.se 2020
Ladda ned bild
Interflora.se 1997
Interflora.se 1997
Ladda ned bild
Interflora.se 2004
Interflora.se 2004
Ladda ned bild
Interflora.se 2010
Interflora.se 2010
Ladda ned bild

Dokument

Länkar

Om

Interflora
Interflora
Gustavslundsvägen 18
167 51 Bromma

08-6344400https://www.interflora.se/

Interfloras vision är att få fler att älska blommor – och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Vi tror att det bästa sättet att visa känslor på är att skicka blommor. För att leendet hos den som får dem är så äkta. För att de kan förvandla ett helt rum. För att de doftar gott. För att man blir lycklig i själen.

Vi vet vad blommor betyder. Därför gör vi det enkelt att inreda med snittblommor och skapa gröna rum hemma, där känslan får växa.

Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljer vi Blommogram genom interflora.se och cirka 550 fristående blomsterbutiker. Våra gröna växter säljs via grönaflora.se och i anslutna butiker.

Läs mer på www.interflora.se

Följ Interflora

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Interflora

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum