Interfloras julförsäljning blev en succé
Julförsäljningen på interflora.se ökade med 20,5%, vilket är försäljningsrekord och totalt sett går företaget mot strömmen inom detaljhandeln och ökar med 8%, jämfört med föregående år.
– Vi är fantastiskt nöjda med vår julförsäljning speciellt med tanke på den mer utmanande kalendereffekten. Vår onlineaffär går bättre än någonsin och vi växer och tar marknadsandelar totalt sett. Vi har jobbat aktivt både med att levandegöra och optimera kundupplevelsen i alla kanaler och det verkligen givit resultat. Vi har den högsta kundnöjdheten som vi någonsin har uppmätt, säger Nina Lindvall, vd på Interflora.
Nyckelord
Kontakter
Sofia KaareSocial media & Content specialist - Sociala medier och PR
Tel:08-634 44 18sofia.kaare@interflora.seBilder
Dokument
Om
Interfloras vision är att få fler att älska blommor – och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Vi tror att det bästa sättet att visa känslor på är att skicka blommor. För att leendet hos den som får blommor är så äkta. För att blommor kan förvandla ett helt rum. För att de doftar gott. För att man blir lycklig i själen av att ge.
Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljs Blommogram genom interflora.se och cirka 550 fristående blomsterbutiker.
Följ Interflora
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Interflora
Mattias Haraldsson ny CFO för Interflora6.10.2023 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Interflora har rekryterat Mattias Haraldsson som ny CFO för Interflora Sverige. Mattias har en lång och gedigen e-handels- och kommersiell kompetens på ledningsnivå från en rad olika branscher, senast som CFO på Fyndiq.
Ann Wåhlström designar Interfloras jubileumsvas27.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inför Interfloras 100-årsfirande har glaskonstnären Ann Wåhlström fått i uppdrag att ta fram en jubileumsvas i två storlekar. Vasen, som fått namnet Tidevarv, släpps i begränsad upplaga och är tillverkad på Reijmyre glasbruk.
Sveriges största blomsterförmedlare Interflora fyller 100 år20.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
I år fyller Interflora, ett av Sverige mest välkända varumärken, 100 år. I dag är det ett framgångsrikt och växande företag som siktar framåt med en tydlig hållbarhetsagenda, ett bredare tjänsteutbud och en stark kedjeverksamhet.
Interflora donerar skulpturgrupp till Stockholm stad8.3.2023 07:30:00 CET | Pressmeddelande
På internationella kvinnodagen invigs ett nytt offentligt verk intill Observatorielunden i Stockholm. Skulpturgruppen Venus och Flora, som tillsammans bildar Venuspassagen, är skapad av konstnären Åsa Jungnelius och är en gåva från Interflora AB till Stockholms stad.
Konstverket Den knutna revolvern blomsterdekoreras inför fars dag10.11.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Inför fars dag vill Interflora uppmärksamma de pappor som inte har möjlighet att vara just pappor – på grund av krig och väpnade konflikter. Detta görs genom att blomstersmycka en av de starkaste symbolerna för ickevåld, skulpturen Den knutna revolvern av konstnären Carl Fredrik Reuterswärd.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum