Internationella succén White Claw Hard Seltzer har kommit till Sverige

En dryckesnyhet som funkar vid alla tillfällen har landat i Systembolagets beställningssortiment. White Claw Hard Seltzer Lime är bubblig, fräsch och ett perfekt komplement till vår nuvarande svenska dryckeskultur. Den är glutenfri, snål på socker och har ett lågt kaloriinnehåll. Den första smaken som lanseras i Sverige 1 juni är White Claw Hard Seltzer Lime, perfekt för sommarens aktiviteter.

White Claw är ett av de mest välkända varumärkena i världen när det kommer till Hard Seltzers. Speciellt älskad av de som uppskattar en aktiv men samtidigt social livsstil utan att behöva kompromissa med smaken. Tack vare Spendrups Bryggeri kommer svenska konsumenter, lagom till sommarvärmen, att kunna avnjuta drycken på hemmaplan.

- Att välja dryck med lägre alkoholhalt är en trend vi sett runt om i hela världen. Det är en av många anledningar till varför White Claw har blivit så populär, drycken har låg alkoholhalt, minimalt kaloriinnehåll och är snål på socker utan att kompromissa med den goda smaken. Med tanke på svenskarnas preferenser när det gäller mat och dryck tror vi att White Claw kommer att göra succé även här i Sverige, säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken.

Så smakar White Claw
Hard Seltzern White Claw Hard Seltzer Lime beskrivs som en fräsch, lätt och bubblig dryck med en hint av citrus. Enkelt, kompromisslöst och uppfriskande.

Kategorin Hard Seltzer slog igenom i USA för några år sedan och har sedan dess ökat i popularitet i hela världen. 2020 kom de första Hard Seltzers till Sverige. En Hard Seltzer innebär att drycken innehåller kolsyrat vatten, alkohol och en smaksättare, till exempel lime. En White Claw Hard Seltzer Lime avnjuts med fördel väl kyld som den är, direkt ur den ikoniska burken.

Blir du sugen på att testa produkten? White Claw Hard Seltzer Lime är tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment (nr.52301) från och med 1 juni 2021 och kostar 24,90 kronor. Produkten kommer även att finnas tillgänglig i barer och restauranger runt om i landet.

Om White Claw
White Claw startades av det irländska företaget Mark Anthony Brands International. White Claw Hard Seltzers hämtar sin inspiration från legenden om den vita vågen ”The White Claw wave”. Vågen som uppstår när tre vågtoppar slås samman och skapar ett ögonblick av fullständig uppfriskning. Varje burk White Claw Hard Seltzer Lime innehåller kolsyrat vatten, trippeldestillerad sprit och en hint av smaksättningen lime. En burk innehåller 330 ml dryck, 95 kalorier, 2g kolhydrater och en alkoholhalt på 4,5 procent. Läs mer på White Claws hemsida.

Victoria Adamczak, Presskontakt JMWGolin
victoria.adamczak@jmw.se

Johanna Pihl, Brand Manager Spendrups
johanna.pihl@spendrups.se