Internationella succén White Claw Hard Seltzer har kommit till Sverige
White Claw är ett av de mest välkända varumärkena i världen när det kommer till Hard Seltzers. Speciellt älskad av de som uppskattar en aktiv men samtidigt social livsstil utan att behöva kompromissa med smaken. Tack vare Spendrups Bryggeri kommer svenska konsumenter, lagom till sommarvärmen, att kunna avnjuta drycken på hemmaplan.
- Att välja dryck med lägre alkoholhalt är en trend vi sett runt om i hela världen. Det är en av många anledningar till varför White Claw har blivit så populär, drycken har låg alkoholhalt, minimalt kaloriinnehåll och är snål på socker utan att kompromissa med den goda smaken. Med tanke på svenskarnas preferenser när det gäller mat och dryck tror vi att White Claw kommer att göra succé även här i Sverige, säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken.
Så smakar White Claw
Hard Seltzern White Claw Hard Seltzer Lime beskrivs som en fräsch, lätt och bubblig dryck med en hint av citrus. Enkelt, kompromisslöst och uppfriskande.
Kategorin Hard Seltzer slog igenom i USA för några år sedan och har sedan dess ökat i popularitet i hela världen. 2020 kom de första Hard Seltzers till Sverige. En Hard Seltzer innebär att drycken innehåller kolsyrat vatten, alkohol och en smaksättare, till exempel lime. En White Claw Hard Seltzer Lime avnjuts med fördel väl kyld som den är, direkt ur den ikoniska burken.
Blir du sugen på att testa produkten? White Claw Hard Seltzer Lime är tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment (nr.52301) från och med 1 juni 2021 och kostar 24,90 kronor. Produkten kommer även att finnas tillgänglig i barer och restauranger runt om i landet.
Om White Claw
White Claw startades av det irländska företaget Mark Anthony Brands International. White Claw Hard Seltzers hämtar sin inspiration från legenden om den vita vågen ”The White Claw wave”. Vågen som uppstår när tre vågtoppar slås samman och skapar ett ögonblick av fullständig uppfriskning. Varje burk White Claw Hard Seltzer Lime innehåller kolsyrat vatten, trippeldestillerad sprit och en hint av smaksättningen lime. En burk innehåller 330 ml dryck, 95 kalorier, 2g kolhydrater och en alkoholhalt på 4,5 procent. Läs mer på White Claws hemsida.
Nyckelord
Kontakter
Victoria Adamczak, Presskontakt JMWGolin
victoria.adamczak@jmw.se
073 098 40 59
Johanna Pihl, Brand Manager Spendrups
johanna.pihl@spendrups.se
073 360 81 67
Rose-Marie Hertzman, Presschef Spendrups
rose-marie.hertzman@spendrups.se
070 895 25 67
Bilder
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Därför ska du ”skära” ditt ölskum18.4.2024 09:02:59 CEST | Pressmeddelande
Heineken® går till botten med konsten att servera den perfekta ölen. Med fokus på ölskummet som en nyckelkomponent för smakupplevelsen avslöjar Thomas van Boheemen, Manager Heineken® Global Star Quality, varför det är avgörande att "skära" ölskummet innan servering.
Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande
Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e
Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande
Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.
Desirée Jaks lanserar Melleruds Mästarbrygd 2024 – en mörk stout11.3.2024 10:00:58 CET | Pressmeddelande
Vinnaren av Årets Kock 2023, Desirée Jaks, har traditionsenligt tagit fram sin egen Mästarbrygd tillsammans med Melleruds. Till sin hjälp har hon haft Richard Bengtsson, chefsbryggmästare på Spendrups. Årets Mästarbrygd är en kolsvart stout med utsökt rostig maltighet och vitt, krämigt skum.
Spendrups och Trioworld satsar på återvunnen plast22.2.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter omfattande tester under de två senaste åren har nu Spendrups gått över till 30 procent återvunnen plast i all plast som används runt pallar och dryckestråg. Det kommer att ge en besparing på 150 ton ny plast och 200 ton koldioxidekvivalenter årligen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum