Isabel tar över Specsavers butik i Örnsköldsvik

Isabel Gilliusson brinner för god service, och nu blir hon ny partner för Specsavers i Örnskölkdsvik. Butiken tar hon över från den 1 mars. – Kunniga medarbetare är a och o i den här branschen, och nu i pandemin tror jag behoven av att ta hand om sin ögonhälsa är extra stort, så vi har en viktig uppgift att fylla.

Isabel Gilliusson har tagit över Specsavers butik på Storgatan i Örnsköldsvik- Foto: Specsavers

Hon har arbetat bland annat som butiks- och varuhuschef i många år, men är ny i Specsaversfamiljen. Egentligen skulle Isabel Gilliusson tagit över butiken på Storgatan i Örnsköldsvik tidigare, men pandemin kom emellan. Tills nu:

– Nu är det äntligen dags att komma igång, visst fanns tvekan på grund av coronasmittan men nu kör vi! Min känsla är att Örnsköldsviksborna är måna om sin ögonhälsa, och det är nog troligt att allt hemmaarbetande och distansundervisningen har skapat nya skärmvanor, som att vi sitter ännu längre vid dator och mobil – som i sin tur kan komma att öka trycket hos oss inom optikerbranschen, och där har vi ju en viktig uppgift att fylla i samhället, säger hon.

Isabel Gilliusson är glad att all personal stannat kvar vid övertagandet:

– Det känns otroligt tryggt och bra för mig som ägare och partner till Specsavers. Kunniga medarbetare är a och o i denna bransch. Jag måste få skryta över de kunniga optikerna och optikerassistenterna jag har i butiken och ser verkligen fram mot vår resa som börjar nu.

Själv säger sig Isabel Gilliusson brinna lite extra för den kunskap hon tagit med sig från nära två decennier i retailbranschen:

– Jag brinner extra mycket för servicen. Jag har lång erfarenhet inom handeln och vet hur viktig bra service är. Både för kund och anställda. Och så klart innebär pandemin ännu större krav på oss- att handha hygien i butiken på ett tryggt sätt, och där kan vi luta oss mot Specsavers grundliga säkerhetsrutiner.

Specsavers på Götgatan nyöppnar: Stort tryck att kolla ögonen hos Söderborna23.2.2021 08:30:00 CET | Pressmeddelande

Söderborna blev pandemimedvetna om vikten av att ta hand om sin syn, vilket ställer nya krav på optikerna: – Många som jobbar hemma behöver nu undersöka synen. Med strikta hygienrutiner och kedjans nya inredningskoncept kan vi garantera en säker och professionell miljö för kunderna, säger Seta Norin, optiker och delägare i Specsavers Götgatan på Söder i Stockholm.