Istället för Genèvesalongen – Volkswagen sänder live från Wolfsburg

Se världspremiärerna av nya laddhybriden Touareg R och nya generationen av sportikonen Golf GTI.

Touareg R är Volkswagens tredje laddhybrid.

Volkswagen välkomnar Genèves statsråds beslut att ställa in årets bilsalong i Genève. Detta är ett beslut taget av intresse för hälsa och säkerhet för alla deltagare och anställda.

Som ett alternativ till den ursprungligen planerade presskonferensen kommer Volkswagen istället att visa upp sina bilnyheter via livestreaming från Wolfsburg. Samma dag och tid gäller: tisdagen den 3 mars klockan 09:10.

Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer för märket Volkswagen och Frank Welsch, styrelseledamot för märket Volkswagen med ansvar för teknisk utveckling, presenterar då för första gången nya laddhybriden Touareg R och den åttonde generationen av Golf GTI.

Presentationen kommer att livestreamas online via följande länk:

Touareg R är Volkswagens tredje laddhybrid.
Åttonde generationen av nya Golf GTI.

År 2019 levererade Volkswagen 6,28 miljoner personbilar till kunder i över 150 länder. På den svenska marknaden inregistrerades totalt 49 000 nya personbilar från Volkswagen vilket gav en marknadsandel på 13,7 procent. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, T-Cross, Golf, Golf Sportscombi, Golf Sportsvan, Golf Alltrack, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, Touran, Passat, Passat Sportscombi, Passat Alltrack, Arteon, Sharan, Touareg, Caddy, Multivan och Amarok.

Första eldrivna sedan-modellen från Volkswagen: designskisser på ID. AERO22.6.2022 10:00:26 CEST | Pressmeddelande

Volkswagen tittar in i framtiden och släpper nu designskisser på konceptbilen ID. AERO, den första helt eldrivna sedan-modellen som initialt är planerad för den kinesiska marknaden men som också är aktuell för Europa. ID. AERO har en aerodynamisk och elegant design samtidigt som den erbjuder generösa utrymmen. Den digitala världspremiären av förproduktionsstudien äger rum på måndag den 27 juni klockan 14.00.