IT&Telekomföretagen rekryterar ny näringspolitisk expert

IT&Telekomföretagen inom Almega har anställt Martin Savén som ny näringspolitisk expert med ett särskilt fokus på kompetensfrågor och branschens attraktivitet.

Martin kommer närmast från Uber, där han jobbat i fyra år som Public Policy Manager för Sverige och Norden. Han har tidigare också ett förflutet i olika roller och positioner inom politiken och som kommunikationskonsult på JKL.

- Branschens behov av kompetensförsörjning är en viktig fråga inte bara för företag i vår sektor, utan också för samhället i stort. IT&Telekomföretagen är en viktig bransch- och arbetsgivarorganisation med en bred grupp medlemsföretag, från stora och etablerade till mindre och växande - några stora exportframgångar idag och andra morgondagens framtidslöften, säger Martin Savén.

- Som näringspolitisk expert hos IT&Telekomföretagen ser jag fram emot att få fortsätta jobba med digitaliseringen som positiv samhällskraft, fortsätter Martin Savén.

- Jag är väldigt glad över att ha lyckats rekrytera Martin Savén till oss. Jag är övertygad om att Martin, med sina erfarenheter från såväl näringslivet som från politiken, kommer att spela en viktig roll för oss på IT&Telekomföretagen och inte minst för techsektorns kompetensförsörjning, attraktivitet och utveckling, säger Åsa Zetterberg, förbundsdirektör, IT&Telekomföretagen.

Martin Savén börjar sin anställning den 2 november.