Johansson blir chef för Hogias transportområde

Mats Johansson blir ny affärsområdeschef för Hogias transportområde, Hogia Transport. Affärsområdet levererar integrerade helhetslösningar för färjetrafik, hamnterminaler, vägtransporter och kollektivtrafik till kunder över hela världen. Han tillträdde sitt nya uppdrag 1 januari 2020 och rapporterar till Hogias koncernchef, Bert-Inge Hogsved.

Mats Johansson tar helhetsansvaret för Hogias transportområde.

–Vi har en unik situation när det gäller att erbjuda integrerade helhetslösningar inom transportbranschen. Möjligheterna som kombinationen av vårt stora produkt- och tjänsteutbud skapar är till stor nytta för våra kunder. Jag är glad över att Mats Johansson tar helhetsansvaret för vårt transportområde. Han har en bred bakgrund inom kollektivtrafiken och ett brinnande intresse för transportbranschens utveckling. Därför är han helt rätt person att leda Hogia Transport vidare på den intensiva utvecklingsresa som hela affärsområdet befinner sig i, säger Bert-Inge Hogsved koncernchef för Hogia-gruppen.

Mats Johansson kommer närmast från en position som ansvarig för Hogias satsning på persontransport, som är en internationell verksamhet med kunder över hela världen.

– Att från och med nu leda hela Hogias transportområde är ett otroligt spännande uppdrag! Övergripande är en av de största utmaningarna att transporter står för en stor del av samhällets miljö- och klimatutmaningar samtidigt som det är en motor för ekonomisk utveckling. Det är det som vi och våra kunder jobbar med. Vårt bidrag är att i en ännu större omfattning koppla samma de olika lösningarna för att få maximal affärs- och samhällsnytta och skapa ett smartare samhälle, säger Mats Johansson

Mats Johansson tar helhetsansvaret för Hogias transportområde.

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 675 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Proaktivitet för en attraktivare kollektivtrafik25.2.2020 10:30:00 CETBlogginlägg

Håll dina kunder informerade i alla lägen! Emma Fernlöf från Hogia är en av talarna på kollektivtrafikmässan IT-Trans i Karlsruhe i början av mars. Hon kommer att prata om framtidens kollektivtrafik och hur trafikledningen med smart information kan agera proaktivt och undvika att störningar i kollektivtrafiken drabbar resenären, vilket skapar en smidigare resa och bidrar till en attraktivare kollektivtrafik. Ett proaktiv agerande kännetecknar nästa generations kollektivtrafik, säger Emma och berättar mer om hur detta kommer att se ut.