Josefin Lundh återvänder till Aftonbladet: ”Som att komma hem”
Josefin Lundh har de senaste åren arbetat med en lång rad uppgifter på Expressen och Omni men återvänder nu till Aftonbladet, där hon en gång började sin karriär som onlineredaktör.
– Jag jobbade på Aftonbladet första gången när jag var 16 år, så det är verkligen som att komma hem. Det känns väldigt spännande att få att jobba med att öka engagemanget hos Aftonbladet, där publiken redan är så stor, säger Josefin Lundh.
Josefin Lundh kommer tillhöra Strategi & Audience Engagement-avdelningen och arbeta i gränslandet mellan analys, marknad och redaktion för att vi bättre förstå Aftonbladets användare, vad olika målgrupper tycker om tidningen, vilka engagemangs-KPI:er medarbetarna ska jobba mot och hur användarna ska flyttas upp i den så kallade användartrappan.
– Det känns jättekul att kunna locka tillbaka Josefin. Hon har under sina år utanför Aftonbladet-huset skaffat sig många spännande insikter och erfarenheter som kan hjälpa oss att ta nästa steg. Det är oerhört värdefullt att ha tvärfunktionella personer som både förstår datan och insikten men också journalistiken, det får vi verkligen i Josefin! säger Niclas Bergström.
På redaktionen kommer Josefin Lundh att bidra med både ett långsiktigt perspektiv och snabba analyser av hur Aftonbladet kan leverera på just de områden som för ögonblicket väcker mest engagemang hos användarna.
– Josefin blir en viktig kraft som tillsammans med nyhetscheferna kommer att göra att vi kommer ännu närmare användarna och förstår deras behov bättre, säger Michael Poromaa, redaktionschef på Aftonbladet.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niclas Bergström, strategichef på Aftonbladet. Tel: 070-774 46 33. E-post: niclas.bergstrom@aftonbladet.se
Josefin Lundh, Engagement Manager på Aftonbladet. Tel: 070-162 26 35. E-post: josefin.lundh@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum