Schibsted

Josefin Lundh återvänder till Aftonbladet: ”Som att komma hem”

Dela

Josefin Lundh rekryteras nu till den nyinstiftade rollen som Engagement Manager på Aftonbladet. Rollen innebär fokus på ökat engagemang hos Aftonbladets användare. ”Josefin kommer att dra slutsatser om hur vi kan agera snabbt på den data vi har och hur vi ska få fler användare att komma till oss, och komma oftare, säger Niclas Bergström”, strategichef på Aftonbladet.

Josefin Lundh rekryteras – efter några år på Expressen och Omni – till den nyinstiftade rollen som Engagement Manager på Aftonbladet. Foto: Peter Wixtröm/Aftonbladet
Josefin Lundh rekryteras – efter några år på Expressen och Omni – till den nyinstiftade rollen som Engagement Manager på Aftonbladet. Foto: Peter Wixtröm/Aftonbladet

Josefin Lundh har de senaste åren arbetat med en lång rad uppgifter på Expressen och Omni men återvänder nu till Aftonbladet, där hon en gång började sin karriär som onlineredaktör.

– Jag jobbade på Aftonbladet första gången när jag var 16 år, så det är verkligen som att komma hem. Det känns väldigt spännande att få att jobba med att öka engagemanget hos Aftonbladet, där publiken redan är så stor, säger Josefin Lundh.

Josefin Lundh kommer tillhöra Strategi & Audience Engagement-avdelningen och arbeta i gränslandet mellan analys, marknad och redaktion för att vi bättre förstå Aftonbladets användare, vad olika målgrupper tycker om tidningen, vilka engagemangs-KPI:er medarbetarna ska jobba mot och hur användarna ska flyttas upp i den så kallade användartrappan.

– Det känns jättekul att kunna locka tillbaka Josefin. Hon har under sina år utanför Aftonbladet-huset skaffat sig många spännande insikter och erfarenheter som kan hjälpa oss att ta nästa steg. Det är oerhört värdefullt att ha tvärfunktionella personer som både förstår datan och insikten men också journalistiken, det får vi verkligen i Josefin! säger Niclas Bergström.

På redaktionen kommer Josefin Lundh att bidra med både ett långsiktigt perspektiv och snabba analyser av hur Aftonbladet kan leverera på just de områden som för ögonblicket väcker mest engagemang hos användarna. 

– Josefin blir en viktig kraft som tillsammans med nyhetscheferna kommer att göra att vi kommer ännu närmare användarna och förstår deras behov bättre, säger Michael Poromaa, redaktionschef på Aftonbladet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niclas Bergström, strategichef på Aftonbladet. Tel: 070-774 46 33. E-post: niclas.bergstrom@aftonbladet.se
Josefin Lundh, Engagement Manager på Aftonbladet. Tel: 070-162 26 35. E-post: josefin.lundh@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Josefin Lundh rekryteras – efter några år på Expressen och Omni – till den nyinstiftade rollen som Engagement Manager på Aftonbladet. Foto: Peter Wixtröm/Aftonbladet
Josefin Lundh rekryteras – efter några år på Expressen och Omni – till den nyinstiftade rollen som Engagement Manager på Aftonbladet. Foto: Peter Wixtröm/Aftonbladet
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Svenska Dagbladet storsatsar på redaktionen20.9.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Svenska Dagbladet gör nu den största redaktionella satsningen på tio år. I en första etapp handlar det om tio nya tjänster, både fasta anställningar och projekt. Satsningen är en del i den treårsplan Svenska Dagbladet beslutat om och som nyligen kommunicerades till alla anställda. ”Våra läsare har tydligt visat att de är beredda att betala för kvalitetsjournalistik. Det gör den här satsningen möjlig”, säger SvD:s tf publisher Anna Careborg.

Därför driver nyhetsmedia bättre effekt i performance media18.9.2019 14:45:00 CESTPressmeddelande

Nyhetsmedier analyseras mot performance media i en ny rapport som mediebyrånätverket GroupM tagit fram i samarbete med Sveriges största mediehus; Bonnier, Schibsted, Stampen och Mediekompaniet. "Nyhetsmedia hjälper till att driva effektiviteten för övriga medieslag – speciellt performance media där vi sett att aktörer som även jobbar med nyhetsmedia i snitt får 70% mer effekt på sina investeringar inom sökmarknadsföring jämfört med dem som inte gör det", säger Andreas Nordfors, Marketing Science Director på GroupM.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum