Juniorkronorna spelar JVM i Edmonton, Kanada, 9-20 augusti

Förbundskapten Tomas Montén har tagit ut en preliminär trupp som ska representera Sverige vid Junior-VM i Edmonton, Kanada, 9–20 augusti.

– Jag känner stor tilltro till truppen, som innehåller skickliga och spännande spelare. Vi har hög kompetens på varje position, säger Tomas Montén, förbundskapten för Juniorkronorna.

Efter att JVM i december blev inställt på grund av covidutbrott, gör Tomas Montén sitt sista JVM som förbundskapten.

– De sista två åren har varit speciella, inte bara för oss i hockeybranschen utan för hela världen. Det känns väldigt bra att årskullen 2002, efter att ha fått både U18 och U20-VM inställda tidigare, nu får möjlighet att spela ett VM. För dem och för oss ledare blir det lite av sista natten med gänget. Därför känns det fantastiskt kul att åka till Edmonton och få en möjlighet att avsluta på bästa sätt.

TRUPPEN

Den preliminära truppen nedan innehåller 23 namn. Det är tillåtet att ta ut 25 spelare till den slutgiltiga JVM-truppen.

MÅLVAKTER

28. Oskar Magnusson
29. Daniel Torgersson

PROGRAM

Spelschema för JVM är ännu inte offentligt. Så fort det är klart kommer Juniorkronornas schema med tränings- och matchtider att publiceras på swehockey.se.

JVM-truppen samlas 29 juli och reser till Kanada den 30 juli. JVM spelas mellan 9–20 augusti i Edmonton, Kanada. Sverige spelar i Grupp A tillsammans med USA, Schweiz, Tyskland och Österrike.

MEDIA UNDER JVM

Ackrediteringsansökan till JVM öppnar inom kort. Se info från IIHF. Enligt senaste informationen från IIHF ska JVM genomföras utan större covid-restriktioner, men för slutgiltigt besked, se info från IIHF.

Juniorkronornas media manager på plats i Edmonton blir Peter Ekholm.
Telefon: +46 (0)733-93 87 26 Mail: peter.ekholm@roglebk.se

Whatsapp-grupp under JVM: Om du önskar vara med i Peter Ekholms mediachatt och få snabb information under JVM, hör av dig till honom enligt ovan.

Tomas MonténFörbundskapten Team 20/Juniorkronorna

Tel:070-2205111