Klassiska jordnötter från OLW i tillfällig kostym stödjer kampen mot prostatacancer
Varje dag drabbas 27 män av prostatacancer och sammanlagt lever idag närmare 100 000 män med diagnosen i Sverige. För att dessa män ska få chansen att leva ett liv med minskat lidande och högre livskvalitet behövs mer forskning kring diagnos- och behandlingsmetoder. För fjärde året i rad är Orkla Confectionery & Snacks genom bolagets populära varumärke, OLW, med och bidrar till att väcka uppmärksamhet kring prostatacancer genom sina jordnötter. Under rubriken ”var rädd om nötterna” deltar de i Mustaschkampen 2016.
I en begränsad utgåva under november lanserar OLW två limited edition-versioner av sina klassiska salta jordnötter skapade av Lars Wallin och Glenn Hysén. De klassiska jordnötterna kommer i två helt unika förpackningar men innehållet förblir detsamma som vanligt, salta jordnötter.
Lars Wallin är en av Sveriges främsta designers inom smycken och kläder. Lars har skapat kläder till såväl artister, Kungliga operan som svenska hovet. Han står bakom många av kungafamiljens Nobel-klänningar. Nu skapar han en limiterad förpackningsdesign för OLW:s salta jordnötter i förmån för kampen mot prostatacancer.
- Det känns jättekul att få sätta min prägel och ”skräddarsy” en kostym till en riktig nötklassiker. Ett roligt och annorlunda uppdrag. Prostatacancer är ett viktigt ämne som vi behöver uppmärksamma och som vi män måste våga prata om. Därför stödjer jag Mustaschkampen 2016 tillsammans med OLW, säger Lars Wallin.
Glenn Hysén är en av Sveriges legendariska fotbollsspelare som slog igenom på 80-talet och har hela 68 A-landskamper samt en internationell proffskarriär bakom sig. Inför årets Mustaschkampen har Glenn i samarbete med OLW skapat en unik förpackning till deras salta jordnötter.
- Prostatacancer är ingenting att leka med, vi män måste ta sjukdomen på allvar. Jag vill vara med och bidra till att fler män går och testar sig oftare och mer regelbundet, säger Glenn Hysen.
Mustaschkampen
Prostatacancerförbundet arrangerar Mustaschkampen för att skapa uppmärksamhet kring sjukdomen samt för att samla in pengar till forskning och opinionsbildning för en bättre vård. OLW är en av huvudsamarbetspartnerna till kampanjen som drar igång den första november och kommer att pågå året ut. Den blå mustaschen är symbolen för Mustaschkampen och pryder också OLW:s nötpåsar ute i butikerna. I samarbetet skänker Orkla Confectionery & Snacks 100 000 kronor till Fonden mot prostatacancer.
Nyckelord
Kontakter
Stina PetriniKommunikationschef
Tel:010 1425575stina.petrini@orkla.seBilder
Om
Följ Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Orkla satsar ännu mer på Maskrosbarn10.4.2019 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Orkla Confectionery & Snacks fördjupar nu samarbetet med barnrättsorganisationen Maskrosbarn. Samarbetet innebär att företaget stöttar så att Maskrosbarn har förutsättningen att fortsätta med både sin viktiga stödverksamhet och sitt påverkansarbete. Fabriksbesök, aktiviteter på sociala medier och intern aktivering står på agendan.
Bok och kex för en inspirerande och god lässtart25.3.2019 11:55:54 CET | Pressmeddelande
Att ge alla barn en god lässtart är målet för boken ”Hur låter bokstaven?” och Brago Bokstavskex. Tillsammans gör de nu en satsning för att inspirera och visa på hur barns läsinlärning kan stimuleras på ett lekfullt sätt, ett sätt som dessutom har stöd i forskning. Hur det går till visar bokens författare senare i veckan på BARNmässan i Karlstad.
OLW utökar (tillfälligt) sitt veganska utbud15.3.2019 10:37:45 CET | Pressmeddelande
Baljväxter har blivit ett populärt komplement till de vanliga potatischipsen och både linschips och kikärtschips har det senaste året sett dagens ljus. Allt fler konsumenter väljer också att utesluta animaliska produkter ur sin kost. OLW lanserar nu en vegansk limited edition nyhet – Kikärtschips Fresh Salsa.
Årets goda sommarnyhet – favoritchipsen tillbaka på hyllorna!14.3.2019 09:11:00 CET | Pressmeddelande
Förra året lanserade OLW två sommarchipssmaker – Creamy Summer BBQ och Grilled Cheddar Chillies. Potatischipsen, som var en limited edition under sommaren, gjorde omedelbart succé. På konsumenternas begäran, och lagom till att längtan efter sommaren sätter in, gör chipsen nu äntligen en efterlängtad comeback i butik.
Goda och nyttiga snacks ”on the go” - Granola Bites18.2.2019 13:47:51 CET | Pressmeddelande
Hälften av alla måltider som äts idag är mellanmål och 9 av 10 snacksar flera gånger om dagen. Med tanke på hur ofta vi äter något mellan måltiderna är det viktigt för många att mellanmålet är nyttigt såväl som gott. Anyday lanserar två goda Granola Bites som är ugnsrostade, utan tillsatt socker och veganska.