KLM firar 10 år på Linköping City Airport.

Idag den 30 mars firar KLM 10 år på Linköping City Airport. Sedan starten 2008 har man stadigt kunnat öka kapaciteten då efterfrågan på flygstolar är stor från hela regionen. Genom ett byte på Schiphol når man hela världen. Huvuddelen av de som reser från Linköping City Airport är affärsresenärer och under en vecka flyger man i genomsnitt till 150 destinationer runt om i världen. Antalet privatresenärer ökar dock stadigt då man uppskattar att flyga med ett ledande flygbolag som KLM, smidigheten och den goda servicen på flygplatsen.

"Det känns fantastiskt att varje dag välkomna ett världsbolag som KLM till vår flygplats och vår region. Med deras fokus på säkerhet, service och miljö, är det något som vi är mycket stolta över", säger Camilla Lejon, VD på Linköping City Airport.

Jubileumsdagen firas på flygplatsen med att resenärerna på morgonflighten serverades en bufféfrukost, övriga resenärer som flyger iväg serveras en specialkomponerad cup cake. Samtliga ankommande resenärer under dagen får en bukett med 10 tulpaner i en klar orange färg för att symbolisera kopplingen till Holland under dessa 10 år.