Komedisuccén "Minns Du mig?” förlängs på Lisebergsteatern! Ytterligare sex föreställningar släpps i januari 2018!

2Entertain - Part of Moment Group
Föreställningen MINNS DU MIG? - en komedi om kärlek för evigt/givet med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik. Tack vare stor efterfrågan blir detta andra gången det sätts in extraföreställningar på Lisebergsteatern. Biljetterna till ytterligare sex föreställningar släpps idag den 25 oktober.

Lör 20 jan 16.00
Lör 20 jan 19.30
Fre 26 jan 19.30
Lör 27 jan 16.00
Lör 27 jan 19.30

Annika Andersson och Thomas Petersson spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Med överraskande humoristiska situationer ställer pjäsen frågorna: Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? När livet plötsligt rullar på så friktionsfritt som man alltid önskat att det skulle göra - varför börjar då alla funderingar dyka upp?

”Ska du se EN komedi eller teaterpjäs i år – se ’Minns du mig?’ Ska du se två, se ’Minns du mig?’ Två gånger. Det här är faktiskt komedi som tål att analyseras och avnjutas många gånger. Som ett riktigt smart drama!”– Tidningen Kulturen

”Skrattfest med igenkänning, värme och eftertänksamhet”– Göteborgsposten

”En originell liten pärla”– Aftonbladet

”Publiken fullkomligt älskar det” – Ttela

Annika och Thomas får såklart fortsatt sällskap av mångsidige Robin Stegmar som tidigare roat i den hyllade kultföreställningen ”Dixie Comedy Cabaret” tillsammans med Per Andersson, flertalet farser med Thomas Petersson samt i älskade karaktärer tillsammans med Vallarna-gängets buskisföreställningar. Även Joanna Eriksson, känd från humorprogrammet Partaj och även från de humoristiska ICA-reklamerna, gör ensemblen fortsatt sällskap.
Biljetter och mer info på:
 showtic.se/minnsdumig

För mer info eller kontakt med skådespelarna kontakta PR & Beyond:
Helene Wigren: helene.wigren@prbeyond.se tel: 070-7527605 alt.
Cecilia Felix Caballero: cecilia.Felix-Caballero@prbeyond.se tel: 073-9702024

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.