Kompis i fokus när Ballerina och Friends inleder samarbete
Orkla Confectionery & Snacks Sverige har genom sitt populära varumärke Ballerina inlett ett samarbete med Friends för att stödja kampen mot mobbning. Partnerskapet startar redan vecka 4 med en stor butikskampanj på temat kalas. Tillsammans vill de nå ut till hela Sverige med budskapet att vi alla kan påverka barns vardag och minska kränkningar och utanförskap, att en så enkel sak som att säga “Hej” kan göra stor skillnad.
- Ballerina är Sveriges mest älskade kaka och finns i nästan varje barnfamiljs skafferi. Det betyder att Ballerina når väldigt många barnfamiljer där frågor om mobbning och gemenskap är aktuell. Dessutom är kakan som gjord för att dela och på så sätt vara en god kompis. Paketet räcker, precis som vänskap, till många, säger Stina Petrini, Kommunikationschef på Orkla Confectionery & Snacks Sverige.
Förra året mötte och utbildade Friends 54 000 vuxna och barn i förebyggande arbete mot mobbning. Genom det nya samarbetet med Orkla Confectionery & Snacks Sverige kommer Friends att kunna genomföra ännu fler utbildningsinsatser 2017.
- Vi är väldigt glada att Orkla Confectionery & Snacks Sverige har valt att engagera sig för alla barns rätt till en trygg uppväxt fri från mobbning och kränkningar. I dag utsätts 60 000 barn för mobbning, men vi ser genom våra utbildningar att det går att göra skillnad. Därför är vi så glada att vi nu kan komma ut och möta ännu fler vuxna och barn för att skapa förändring, säger Carolina Engström, tf generalsekreterare Friends.
En av grundpelarna i Orka Confectioney & Snacks Sverige affärsstrategi bygger på företagsansvar och med det här samarbetet vill bolaget ta ett aktivt samhällsansvar och hjälpa till i kampen mot mobbning.
Kontakter
Stina PetriniKommunikationschef
Tel:010 1425575stina.petrini@orkla.seBilder
Länkar
Om
Orkla Confectionery & Snacks Sverige är marknadsledande kex- och snacksleverantör med många av Sveriges mest älskade varumärken så som OLW, cheez doodles, Göteborgs Digestive, Ballerina, Singoalla, Brago och Utvalda. Med över 600 medarbetare och anläggningar på fyra orter i Sverige erbjuds produkter med hög kvalitet kombinerat med god smak samt alltid inom räckhåll.
Orkla Confectionery & Snacks Sverige ingår i den norska börsnoterade Orkla-koncernen. 2015 hade koncernen en omsättning på 33 miljarder norska kronor.
Följ Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Orkla satsar ännu mer på Maskrosbarn10.4.2019 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Orkla Confectionery & Snacks fördjupar nu samarbetet med barnrättsorganisationen Maskrosbarn. Samarbetet innebär att företaget stöttar så att Maskrosbarn har förutsättningen att fortsätta med både sin viktiga stödverksamhet och sitt påverkansarbete. Fabriksbesök, aktiviteter på sociala medier och intern aktivering står på agendan.
Bok och kex för en inspirerande och god lässtart25.3.2019 11:55:54 CET | Pressmeddelande
Att ge alla barn en god lässtart är målet för boken ”Hur låter bokstaven?” och Brago Bokstavskex. Tillsammans gör de nu en satsning för att inspirera och visa på hur barns läsinlärning kan stimuleras på ett lekfullt sätt, ett sätt som dessutom har stöd i forskning. Hur det går till visar bokens författare senare i veckan på BARNmässan i Karlstad.
OLW utökar (tillfälligt) sitt veganska utbud15.3.2019 10:37:45 CET | Pressmeddelande
Baljväxter har blivit ett populärt komplement till de vanliga potatischipsen och både linschips och kikärtschips har det senaste året sett dagens ljus. Allt fler konsumenter väljer också att utesluta animaliska produkter ur sin kost. OLW lanserar nu en vegansk limited edition nyhet – Kikärtschips Fresh Salsa.
Årets goda sommarnyhet – favoritchipsen tillbaka på hyllorna!14.3.2019 09:11:00 CET | Pressmeddelande
Förra året lanserade OLW två sommarchipssmaker – Creamy Summer BBQ och Grilled Cheddar Chillies. Potatischipsen, som var en limited edition under sommaren, gjorde omedelbart succé. På konsumenternas begäran, och lagom till att längtan efter sommaren sätter in, gör chipsen nu äntligen en efterlängtad comeback i butik.
Goda och nyttiga snacks ”on the go” - Granola Bites18.2.2019 13:47:51 CET | Pressmeddelande
Hälften av alla måltider som äts idag är mellanmål och 9 av 10 snacksar flera gånger om dagen. Med tanke på hur ofta vi äter något mellan måltiderna är det viktigt för många att mellanmålet är nyttigt såväl som gott. Anyday lanserar två goda Granola Bites som är ugnsrostade, utan tillsatt socker och veganska.