Kontraktsprosten besöker Björklinge

Kontraktsprost Fredrik Fagerberg besöker Björklinge, Skuttunge och Viksta församlingar den 16, 7 och 10 mars.

Det sker i samband med en visitation där Fredrik Fagerberg möter anställda, ideella och förtroendevalda medarbetare samt tar del av församlingens verksamhet.

Intrycken sammanfattas i samband med söndagens högmässa i Björkligen kyrka där allmänheten får chans att ge respons på kontraktsprostens tal. Media är välkomna att delta utom vid samtal/överläggningar med personal och förtroendevalda.

Onsdag 6 mars - Askonsdag

9.00, Morgonbön i Skuttunge kyrka. Samtal om kyrkorum, gudstjänstliv och kyrkogård.

10.30, Kaffe i Missionshuset i Skuttunge. Samtal om ekumenik och barnverksamhet.

13.00; Fasteandakt i Skuttunge kyrka med Skaparskutt (syföreningen). Samtal om församlingslivet.

15.00, Björklinge kyrka. Samtal om kyrkorum, gudstjänstliv och kyrkogård.

18.00, Samtal med AU om den grundläggande uppgiften i pastoratet

Torsdag 7 mars

8.45, Mässa i Björklinge kyrka med askonsdagstema.

9.30, Fika och medarbetarsamling,medarbetarsamtal i smågrupp och i helgrupp.

15.00, Bön i Viksta kyrka. Samtal om kyrkorum, gudstjänstliv och kyrkogård.

Söndag 10 mars

11.00, Visitationsmässa med små och stora, Björklinge kyrka.

12.00, Fastelunch i församlingshemmet. Visitationstal hålls vid lunchen.

Anders Hedman som är notarie vid visitationen

018-68 07 86 eller anders.hedman@svenskakyrkan.se

Möt ärkebiskopen på temat ”Hur lever landsbygden?”23.1.2019 17:36:31 CETPressmeddelande