Lidl satsar på digital medarbetarportal med målet att vara branschens bästa arbetsgivare
Lidls ambition är att vara branschens bästa arbetsgivare för alla medarbetare i samtliga delar av verksamheten. De drygt 4200 medarbetarna har alla olika förutsättningar och jobbar i butiker, på lager och kontor över hela landet, från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Medarbetarportalen Benify är en möjlighet att personalisera och individualisera förmåner och administrativa processer.
– Våra medarbetare är vår viktigaste resurs, och jag är jätteglad över att nu kunna erbjuda alla våra medarbetare något som förenklar i vardagen. Som anställd har man olika förväntningar på sin arbetsgivare och Benify är ett sätt att möta allas olika behov och en tydlig önskan om att själv kunna välja förmåner, rabatter och erbjudanden, säger Helena Erlingsjö, HR-direktör Lidl Sverige.
Portalen kommer att vara individuellt anpassad för alla medarbetare, för att de ska kunna välja förmåner utefter vad som passar var och en. I portalen kan man bland annat ta del av erbjudanden, e-lönebesked, personalrabatter samt digital fond- och pensionsrådgivning från Benifys systerbolag Lifeplan.
– Vi har en tydlig vision om att alla våra medarbetare ska vara stolta Lidl-ambassadörer och detta är ett stort steg får att nå dit. Vi hoppas att Benify ska bidra till att potentiella och befintliga medarbetare ser oss som en modern och transparent arbetsgivare som lever upp till förväntningar och därmed också ett företag som man stannar kvar hos och växer med, avslutar Helena Erlingsjö.
Benify är den största medarbetarportalen i världen, en portal som syftar till att attrahera, engagera och behålla rätt kompetens. Portalen är också ett viktigt steg i Lidls övergripande digitaliseringsprocess.
Nyckelord
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Länkar
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus 15-pack, 12- pack och 6-pack25.7.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar ägg från frigående höns inomhus stämplat med: 2SE684-35 , 2SE684-36 på ägget och det är endast dessa produktkoder som berörs. Bäst före datum till och med 2024-08-13.
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärke Svea Lantkött12.7.2024 17:36:20 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärket Svea Lantkött. Efter rutinmässig analys av produkten har salmonella hittats i en begränsad batch.
Bäst butiksbakat bröd hos Lidl Sverige10.7.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är den bästa dagligvarukedjan när det gäller butiksbakat bröd. Det framgår av en nybakad undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom butiksbakat bröd.
Lidl Sverige bäst på frukt och grönt enligt Novus28.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är bäst på frukt och grönt. Det framgår av en färsk undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom frukt och grönt.
Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum