Lidl Sverige återkallar Färskkorv Ramslök & Vitlök, Svea Lantkött

Lidl Sverige återkallar "Färskkorv Ramslök & Vitlök" av varumärket Svea Lantkött. Efter rutinanalyser har det visat sig att korven kan innehålla salmonella.

Salmonella har detekterats efter en rutinanalys. Vi vill uppmana alla våra kunder som köpt korven att återkomma till oss med produkten. Det berörda bäst-före-datumet 2019-06-26 har sålts i samtliga av Lidl Sverige-butiker. Salmonella utgör ingen risk om du har hettat upp livsmedlet till minst 70 grader.

Återkallandet berör nedan produkt:
Artikel: Färskkorv Ramslök & Vitlök
Förpackningsstorlek: 320g
Märke: Svea Lantkött
Bäst-före-datum: 2019-06-26

Andra produkter av märket Svea Lantkött är inte drabbade. Vi på Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Konsumenter som köpt varan ombeds returnera den till inköpsplatsen, eller till närmaste Lidl-butik. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto.

För mer information:
Marknads- och Kommunikationsavdelningen
press@lidl.se

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 184 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.