Lyssna på Sportbladet – varje dag i Sportbladet Daily
– Sportbladet är enormt stark i sin målgrupp samtidigt som vi ser att intresset för att ta del av Aftonbladets journalistik via ljud växer kraftigt. Jag tror vi har goda möjligheter att Sportbladet Daily kan bli en lika stor succé som förlagan Aftonbladet Daily, säger Niklas Ornerud, poddchef på Aftonbladet.
Sportbladet Daily tar med sig mycket av det som gjort Aftonbladet Daily till en succé, som formatet där podden gästas av både externa experter och Sportbladets egna medarbetare, som kan ta med lyssnarna bakom kulisserna och in i omklädningsrummen.
– Vi kommer att få höra mycket från de aktiva själva, men självklart också ta hjälpa av våra egna Sportbladet-profiler, som Linn Nordström, Simon Bank, Johanna Frändén och Daniel Kristoffersson, säger Julia Karlsson, som kommer vara den mest frekventa programledare för Sportbladet Daily.
Hon kommer att avlösas av Maja Andersson och Makoto Asahara.
– Vi ser oerhört mycket fram emot att ta med Sportbladets läsare på den här ljudresan. Framförallt ser vi fram emot att få ett naturligt, dagligt forum för att berätta om och fördjupa oss i allt, högt som lågt, från sportens vida värld. Givetvis genomgående präglat av Sportbladets stil och professionalitet, säger Makoto Asahara.
– Vi hoppas på feedback från Sportbladets poddlyssnare och att vi kan utveckla podden tillsammans med dem, säger Maja Andersson.
Sportbladet Daily finns i Aftonbladets app och där poddar finns. Ett nytt avsnitt släpps varje vardag runt klockan 15.
Aftonbladet Daily, som inspirerat till Sportbladet Daily, är Sveriges största dagliga nyhetspodd och når varje vecka 380 000 lyssnare.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niklas Ornerud, poddchef, Aftonbladet. Telefon: 070-6762499 E-post: niklas.ornerud@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Länkar
Om
Sportbladet är Sveriges största nyhetsdestination för sport i alla kanaler och en viktig del av Aftonbladet. Den sportintresserade publiken är en prioriterad målgrupp bland Aftonbladets fyra miljoner dagliga läsare och tittare.
Varje dag bevakar Sportbladet de största nyheterna i sportens värld och levererar de skarpaste analyserna och och de mest engagerande intervjuerna och reportagen. Sportbladet har ett 40-tal medarbetare och verksamhet dygnet runt. Genom att satsa på nyheter, live-rapportering, video och podd bygger Sportbladet en starkt relation med läsarna.
Sportbladets rosa papperstidning kom ut första gången i maj 2000 och har genom åren gett Aftonbladet en unik position inom sport.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum