Magdalena Andersson träffar Jens Stoltenberg och nordiska ledare på SAMAK:s toppmöte 2023

Tisdag den 28 februari träffas nordiska statsministrar, socialdemokratiska partiledare och Natos generalsekreterare för årets toppmöte med SAMAK. Temat för i år är ”Norden i en förändrad värld”. Mötet hålls i Helsingfors, Finland som tar över ordförandeskapet i SAMAK från Sverige.

Program:

13.00:  Inledning av Sanna Marin, Finlands statsminister och partiledare för SDP.

13.15:  Natos generalsekreterare Jens Stoltenberg talar på temat säkerhet

13.40:  Panelsamtal mellan statsministrar/partiledare och Jens Stoltenberg på temat ”Norden i en förändrad värd”. Magdalena Andersson deltar.

15.30:  Panelsamtal mellan fackliga ledare på temat ”en rättvis klimatomställning”.

16.00:  Mediatillfälle med Magdalena Andersson och Sanna Marin.

16.40:  SAMAK inleder årsmötet. Val av ny ordförande.

16.45:  Fototillfälle

Klicka här för mer information om programmet.

För mediaförfrågningar, kontakta pressekreterare Mirjam Kontio, 073 562 77 43, mirjam.kontio@socialdemokraterna.se

Socialdemokraterna i Sverige och Finland: Stärk EU:s hybridförsvar och inför striktare sanktioner för Ryssland22.4.2024 17:38:23 CEST | Pressmeddelande

Socialdemokraterna I Sverige och Finland presenterar nya förslag för att stärka EU:s hybridförsvar och ställer gemensamma krav på nya sanktioner för att strypa Putins krigskassa. Detta gjordes efter ett gemensamt besök vid finsk-ryska gränsen av Magdalena Andersson, partiordförande för svenska Socialdemokraterna och Antti Lindtman, partiledare för finska Socialdemokraterna.