Maria Alexandersson ny marknadschef för Specsavers

Maria Alexandersson är ny marknadschef på Specsavers med uppdrag att föra ut budskapet om optikkedjans höga kvalitet och service till nya potentiella kunder i Sverige. – Specsavers är ett starkt varumärke med stor potential, säger Maria Alexandersson.

Maria Alexandersson är ny marknadschef på Specsavers. Foto: Specsavers

Maria Alexandersson, som har en gedigen branscherfarenhet, tillträdde sin tjänst i slutet av mars. Detta innebär för henne även en återkomst till Specsavers där hon tidigare varit involverad på ledande poster inom marknadsföring:

– Jag är mycket glad över att välkomna Maria Alexandersson åter till Specsavers. Hon blir nu viktig i vårt arbete med att bygga Specsavers varumärkesstrategi. Med hennes samlade erfarenheter och kompetens tillsätter vi detta uppdrag att leda vår marknadskommunikation mot nya framgångar, säger Marita Bertilson, VD Specsavers Sverige.

Maria Alexandersson har en gedigen retailerfarenhet, med kompetens hela vägen från marknadsföring till försäljning. Hon har tidigare jobbat med marknadsföring på Abba Seafood AB och kommer närmast från en tjänst som marknadschef på Wolters Kluwer Sverige. Nu gläder hon sig åt att ha kommit igång med arbetet att fortsätta stärka Specsavers position i Sverige:

– Specsavers är ett starkt varumärke med stor potential. Jag ser mycket fram emot att vara delaktig i bolagets kommande framgångar tillsammans med mina nya kollegor.

Maria Alexandersson är ny marknadschef på Specsavers. Foto: Specsavers