Specsavers Sweden AB

Maria Alexandersson ny marknadschef för Specsavers

Dela

Maria Alexandersson är ny marknadschef på Specsavers med uppdrag att föra ut budskapet om optikkedjans höga kvalitet och service till nya potentiella kunder i Sverige. – Specsavers är ett starkt varumärke med stor potential, säger Maria Alexandersson.

Maria Alexandersson är ny marknadschef på Specsavers. Foto: Specsavers
Maria Alexandersson är ny marknadschef på Specsavers. Foto: Specsavers

Maria Alexandersson, som har en gedigen branscherfarenhet, tillträdde sin tjänst i slutet av mars. Detta innebär för henne även en återkomst till Specsavers där hon tidigare varit involverad på ledande poster inom marknadsföring:

 – Jag är mycket glad över att välkomna Maria Alexandersson åter till Specsavers. Hon blir nu viktig i vårt arbete med att bygga Specsavers varumärkesstrategi. Med hennes samlade erfarenheter och kompetens tillsätter vi detta uppdrag att leda vår marknadskommunikation mot nya framgångar, säger Marita Bertilson, VD Specsavers Sverige.

Maria Alexandersson har en gedigen retailerfarenhet, med kompetens hela vägen från marknadsföring till försäljning. Hon har tidigare jobbat med marknadsföring på Abba Seafood AB och kommer närmast från en tjänst som marknadschef på Wolters Kluwer Sverige. Nu gläder hon sig åt att ha kommit igång med arbetet att fortsätta stärka Specsavers position i Sverige:

– Specsavers är ett starkt varumärke med stor potential. Jag ser mycket fram emot att vara delaktig i bolagets kommande framgångar tillsammans med mina nya kollegor. 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Maria Alexandersson är ny marknadschef på Specsavers. Foto: Specsavers
Maria Alexandersson är ny marknadschef på Specsavers. Foto: Specsavers
Ladda ned bild

Om

Specsavers Sweden AB
Specsavers Sweden AB
Box 205
401 23 Göteborg

http://www.specsavers.se

Välkommen till Specsavers

Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra 
priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina 
kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som 
grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 1 600 optikbutiker med cirka 
30 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, 
Danmark, Finland, Spanien, New Zealand och Australien. Specsavers erbjuder 
produkter av hög kvalitet till fördelaktiga priser. Specsavers etablerade 
sig i Sverige 2004 och har idag drygt 115 butiker. 

Följ Specsavers Sweden AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Specsavers Sweden AB

World Sight Day 14 oktober: Närsynthet hos barn kan förebyggas12.10.2021 08:40:30 CEST | Pressmeddelande

Allt fler svenska barn drabbas av närsynthet, eller myopi, och det är ett växande problem. Inför World Sight Day, Världshälsoorganisationens (WHO) dag för att uppmärksamma vikten av god ögonhälsa som infaller på torsdag den 14 oktober, vill Specsavers rikta fokus på förebyggande åtgärder: – Barn bör vistas utomhus mycket, det kan minska risken för närsynthet, säger Pelsin Demir, tidigare optiker hos Specsavers och doktorand som ingår i ett forskningsteam om nyligen presenterat spännande resultat om barns närsynthet.

Ögonläkare ser optikerbesök som första steg vid besvär som inte är akuta6.9.2021 10:27:43 CEST | Pressmeddelande

En klar majoritet av svenskarna planerar att vända sig till ögonmottagningen på ett sjukhus eller till sin vårdcentral om de får problem med sina ögon även om besvären inte är akuta. Det visar en ny rapport från Specsavers och Synskadades Riksförbund. Nu vill optikerkedjan att legitimerade optiker används mer för att komma till rätta med den höga belastningen på ögonvården och får medhåll av ögonläkare.

Skydd mot ögonsjukdom - men 4 av 10 bär ej solglasögon13.7.2021 09:33:37 CEST | Pressmeddelande

Var femte svensk använder solglasögon för att vara snygg och cool, 4 procent för att matcha kläder och 3 procent för att inte bli igenkänd. Bara 12 procent använder solglasögon för att undvika ögonsjukdom. Men fyra av tio svenskar använder inte solglasögon alls under soliga dagar. Allt enligt en undersökning som gjorts av Kantar Sifo på uppdrag av Specsavers. – Att skydda dina ögon från solen med rätt solglasögon är lika viktigt som att använda solskyddsfaktor för huden. Det är viktigt att bära solglasögon med 100 procent UV-skydd, säger Caroline Schiller, optiker och produktchef på Specsavers.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum