Mårten Hoffman ny innovationschef på Grant Thornton

Från och med 1 maj förstärker Grant Thornton företagsledningen med Mårten Hoffman – tidigare forskare, ledare och konsult med stor erfarenhet av digitalisering och affärsutveckling. Han kommer närmast från EY och uppdraget på Grant Thornton blir att öka innovationskraften och förmågan att driva utveckling och digitalisering.

Mårten Hoffman blir Chief Development Officer (CDO), en ny roll på Grant Thornton, med fokus på innovation.

- Jag drogs till Grant Thornton tack vare företagets positionering på marknaden och en tradition av gott ledarskap, välgrundade beslut och nöjda medarbetare. Även kulturen lockade mig. Jag brinner för att lära mig nya saker och att omsätta tanke till handling. Vi befinner oss i en tid av omvälvande teknikutveckling med områden som AI, automation, dataanalys, säkerhet och etik i fokus. Samtidigt handlar allt detta i slutändan om människor och förändring. Det ska bli spännande att få vara med driva digitaliseringsagendan på företaget vidare, säger Mårten Hoffman.

Bakgrund som forskare och konsult
Mårten Hoffman är utbildad elektroingenjör vid KTH i Stockholm. Han har även avlagt doktorsexamen inom IT Management från KTH. Mårten Hoffman har stor erfarenhet som konsult och ledare inom it och digitalisering samt affärs- och verksamhetsutveckling. Han kommer närmast från EY där han haft rollen som rådgivare inom Technology Consulting och innan det var han Chief Information Officer på Actic.

- Det är glädjande att Mårten nu är på plats i denna nya roll hos oss. Utvecklingen går snabbt och vi måste ständigt förnya oss för att vara attraktiva såväl för våra kunder som för våra medarbetare och för att bidra till omställningen i näringslivet. Jag ser fram emot att Mårten, med sin erfarenhet och kompetens, kompletterar företagsledningen, säger Anna Johnson, vd Grant Thornton Sweden.

Grant Thornton har gjort flertalet strategiska rekryteringar den senaste tiden. Nyligen började Karin Alexandersson i rollen som Chief People & Culture Officer, även hon ingår i företagsledningen.