CUPRA Sverige

Med initiativ från CUPRA kan FC Barcelona-fansen stödja sin klubb

Dela
Med "Let’s win this match together" som slogan uppmuntrar FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetspartner fans över hela världen att skicka in bilder för att heja på sitt lag hemifrån.
  • Barçafans i hela världen kan skicka bilder för att heja på sitt lag
  • När hemmamatcherna återupptas på Camp Nou kommer materialet att projiceras på LED-skärmar runt planen
  • CUPRA ambassdör Marc ter Stegen uppmuntrar Barçafans att visa sitt stöd för spelarna via bilder och meddelanden
  • Genom detta inititativ vill CUPRA utöver kärleken till fotboll sända ett budskap om hopp och framtidstro

Martorell, 15-05-2020, CUPRA tillsammans med FC Barcelona lanserar nu ett initiativ för att ge fansen möjlighet att skicka sin kärlek och sitt stöd för laget ända in på Camp Nou planen när matcherna drar igång igen, utan publik. Med "Let’s win this match together" som slogan uppmuntrar Barças officiella bil- och mobilitetspartner fans över hela världen att skicka in bilder för att heja på sitt lag hemifrån. Bilderna, som skickas in via CUPRAs officiella webbsida, kommer sedan att projiceras på LED-skämar runt planen på Camp Nou.

CUPRA Director of Strategy, Business Development & Operations, Antonino Labate förtydligar: “CUPRA vill förmedla ett budskap om hopp och positivitet till samhället. Förutom strävan efter att medla kämparanda och passion via den digitala världen till spelplanen, går detta initiativ också utöver fotboll, vi vill uttrycka att trots de aktuella utmaningarna kommer vi att komma tillbaka starkare om vi agerar tillsammans”

Ett speciellt initiativ

Allt mottaget material kommer att användas för att skapa en audiovisuell presentation som sänds under matchen med jämna mellanrum, totalt upp till tio gånger. Tack vare CUPRA-initiativet kommer fans från hela världen kunna känna sig lite närmare sin klubb, Camp Nou och samtidigt få heja på sina spelare.

FC Barcelona målvakten och CUPRAs globala ambassadör Marc ter Stegen inbjuder alla Barçafans att fylla Camp Nou med sitt stöd: ”Att spela på Camp Nou är alltid speciellt och stödet från våra fans spelar en viktig roll. Så CUPRA-initiativet är väldigt bra, det ger oss möjlighet att känna fansens närvaro. Vi måste anpassa oss till nuvarande situation och kan på detta sätt skapa en vinnande atmosfär vid våra hemmamatcher. Força Barça!”

Ett globalt parterskap

I augusti 2019 förenades CUPRA och FC Barcelona i en global allians. Genom detta innovativa avtal blev CUPRA exklusiv officiell bil- och mobilitetspartner och en av fotbollsklubbens globala officiella partners. I syfte att lyfta Barcelonas image för omvärlden, främja talang och innovation och skapa unika upplevelser för dess globala fans, kommer de två organisationerna att samarbeta under de kommande fem säsongerna.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

Nyckelord

Bilder

Dokument

Om

CUPRA är ett märke från SEAT Group, baserat på modern design och sportig prestanda för sina elektrifierade modeller. Sedan lanseringen som ett självständigt varumärke 2018 har försäljningen ökat och CUPRA stängde 2019 med en tillväxt på 72% jämfört med föregående år med nästan 25 000 sålda enheter. År 2020 kommer CUPRA Leon och den första modellen designad specifikt för varumärket, CUPRA Formentor, att möta marknaden. CUPRA har nästan 250 specialiserade försäljningspunkter över hela världen.

Samtidigt med sitt andra årsdag har CUPRA invigt sitt nya huvudkontor i Martorell (Barcelona), CUPRA Garage, en byggnad på 2 400 kvadratmeter som ligger bredvid SEAT: s huvudkontor. CUPRA har också en racerbilverkstad, CUPRA Racing Factory, där den första 100% elektriska standardbilsracern utvecklades, CUPRA e-Racer.

Förutom att bli F.C. Barcelonas exklusiva bil- och mobilitetspartner, har CUPRA bildat ett elitlag av ambassadörer, där bland annat de svenska racingstjärnorna Mattias Ekström och Mikaela Åhlin-Kottulinsky ingår samt den tyska proffsmålvakten Marc ter Stegen.

Följ CUPRA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från CUPRA Sverige

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:24:36 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye