MER Arkitekter

MER Arkitekter stärker upp med tre nya arkitekter

Med ett starkt år bakom sig inleder MER Arkitekter det nya året med att välkomna tre nya kollegor. De nya arkitekterna Erik Wettervik, Josefin Westman och Lucas Hinnerud kliver in med bred och lång erfarenhet för att stärka upp företagets erbjudande.

MER Arkitekter stärker upp med arkitekterna Erik Wettervik, Josefin Westman och Lucas Hinnerud.
  • Erik Wettervik har en masterexamen i arkitektur från KTH och kommer senast från Arkitema. Tidigare har han bland annat jobbat på Nordiska Galleriet och gjort praktik på BAU. Nu börjar han som arkitekt hos MER Arkitekter.
  • Josefin Westman har en kandidatexamen i Design och formgivning från Högskolan i Gävle och kommer senast från egen verksamhet. Med 15 års erfarenhet som inredningsarkitekt har hon bland annat jobbat med flera stora retailprojekt, utställningar och kontor. Josefin börjar som inredningsarkitekt, MSA.
  • Lucas Hinnerud har en kandidatexamen i Inredningsarkitektur och produktdesign från Beckmans Designhögskola. Nu välkomnas han tillbaka till MER Arkitekter som inredningsarkitekt, SIR, efter ett år som frilansade arkitekt. Med 10 års erfarenhet som arkitekt har Lucas bland annat jobbat med utställningar, museum och möbelformgivning.

De nya kollegorna kommer att börja arbeta med uppdragsgivare som KTH, finska Altaal, Clear Channel och Bazooka.

– Det känns otroligt kul att kunna inleda året med att välkomna tre nya kollegor. Vi letar alltid efter nya perspektiv, idéer och erfarenheter, inte minst nu när vi har högt tryck på kundförfrågningar. Jag är säker på att vi kommer att kunna åstadkomma riktigt bra och roliga resultat tillsammans, säger Venke Osnes, vd på MER Arkitekter.

Venke Osnes och Niklas Larsén, som klev på som gemensam vd-duo i april 2021, ser ljust på det kommande året och har fler rekryteringar i sikte. Med de tre nya kollegorna är man nu 31 anställda på MER Arkitekter.

För mer information, kontakta:
Venke Osnes, vd MER Arkitekter venke.osnes@mer.se, 076-772 48 50

Bilder

MER Arkitekter
Söder Mälarstrand 41

MER Arkitekter (M.E.R Solution AB) är ett av Sveriges ledande arkitekt- och konsultföretag för inomhusmiljöer. Med en spetskompetens inom arbetsplatsstrategi utformar de miljöer som leder till högre trivsel och bättre affärer. Bolaget grundades 1982 och har idag 31 anställda. MER Arkitekter är en del av arkitektkoncernen Arkvision Nordic. Läs mer på www.mer.se.

Följ MER Arkitekter

Senaste pressmeddelandena från MER Arkitekter

Nya kontorstrender ökar friskvård och hälsa – sex önskemål som ökar efter pandemin4.3.2022 09:57:24 CET | Pressmeddelande

En lång tid av hemarbete har väckt nya behov, och kontorsarbetarnas krav och önskemål kring arbetsplatserna efter pandemin är många. Arbetsgivarnas vilja att rusta upp och göra om är större än aldrig förr, samtidigt som kontorsarbetarna har skaffat helt nya vanor. Här är önskemålen MER Arkitekter, experter på just kontor och arbetsplatsstrategi, ser trenda i sina uppdrag. – Att ta tillvara medarbetarnas egna hälsoinitiativ och nya vanor är avgörande för att ha en välmående personal framåt, säger Venke Osnes, vd på MER Arkitekter.