PR Direkt

MGB Truck utökar verksamheten – lanserar nya kurser

MGB Truck har i coronapandemins spår passat på sätta in fler kurstillfällen, där syftet är att sprida ut kursdeltagarna över fler tillfällen och kringgå större samlingar. Samtidigt kommer bolaget lansera nya utbildningar under året vilket innebär att de utöver truckutbildningar nu även kommer att hålla fallskyddsutbildning, liftutbildning samt ställningsutbildning.

MGB Truck är ett snabbt växande bolag som under många år har funnits i Stockholm, Göteborg och Örebro. Nu har de även expanderat till Malmö och Norrköping.

-       Vår målsättning är att expandera till fler städer i landet under året, men vi kommer även lägga stort fokus på att lansera fler utbildningar. Förutom våra truckutbildningar kommer vi nu även att hålla utbildningar såsom fallskyddsutbildning, liftutbildning och ställningsutbildning, säger pressansvarig Emily på MGB Truck.

Verksamhetens truckutbildning håller hög kvalité och målsättningen är att utbilda deltagarna till säkra truckförare. MGB Truck erbjuder en tidseffektiv utbildning där teorin hålls online på både svenska och engelska, vilket även ger kursdeltagarna frihet och flexibilitet. Med anledning av det pågående coronaviruset har MGB Truck även satt in extra kurstillfällen för att på så sätt sprida ut kursdeltagarna över fler tillfällen.

En viktig princip som MGB Truck håller hårt om är att de aldrig släpper iväg kursdeltagare, som ännu inte lyckats uppnå färdighetsmålen eller kan köra med säkerhet. Detta är en trygghetsfaktor för deltagare, men även för framtida arbetsgivare.

Alla instruktörer är certifierade och besitter lång erfarenhet och kunskap inom transport, lager och logistik. MGB Truck erbjuder alla deltagare körgaranti, vilket innebär att såväl privatpersoner och företag får ytterligare övning helt kostnadsfritt om så behövs.

Truckutbildning företag

MGB Truck skräddarsyr även truckutbildningar för verksamheter. Kursen kan hållas i MGB Trucks utbildningslokaler, men det finns det finns dessutom möjlighet för instruktörerna att komma ut till företagets arbetsplats, oavsett vart i landet ni finns. Läs mer här.

Pressansvarig:

Emily M

MGB Truck
info@mgbtruck.se

PR Direkt
Flaggan 1338

PR Direkt hjälper företag och organisationer med PR och pressmeddelanden. Vi ser till så att viktiga nyheter får rätt spridning.

Följ PR Direkt

Senaste pressmeddelandena från PR Direkt

Handkräm Bäst i Test – bästa produkterna för torra händer14.9.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Bäst i Testen har testat olika handkrämer för att hitta den bästa produkten för torra händer och spruckna nagelband. Testvinnaren, Eucerin urea repair plus hand cream, imponerar med djupt återfuktande egenskaper och långvarig effekt. Den absorberas snabbt och lämnar en skyddande hinna som inte stör i vardagen. Med den här handkrämen kan man njuta av mjuka och välmående händer trots frekvent handtvätt. En utmärkt lösning för torra vinterhänder.

Skäggtrimmer Bäst i Test – bästa trimmern för skägg & hår13.9.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Bäst i Testen har noggrant utvärderat en rad skäggtrimmers och utsett Panasonic Skäggtrimmer Pro ER-SB40 till testvinnare. Denna trimmer kombinerar hög prestanda med en ergonomisk design som garanterar jämn och effektiv klippning, även för tjockt skägg. Med dess kraftfulla motor och precision i varje snitt, är den ett oumbärligt verktyg för den som söker full kontroll över sin styling. Bästa skäggtrimmern för både nybörjare och erfarna användare.

Sladdlös dammsugare Bäst i Test – Dyson eller Bosch13.9.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Bäst i Testen har testat olika sladdlösa dammsugare och utsett Dyson V15 Detect Absolute till den bästa. Med sin kraftfulla sugkraft och innovativa detektering med laser, som lyfter fram även det finaste dammet på golvet, ger den en oöverträffad rengöring. Den intelligenta justeringen av sugeffekten baserat på golvtyp gör den både effektiv och energisnål. För den som söker den bästa sladdlösa dammsugaren för ett rent och hälsosamt hem är denna modell oslagbar.

Portabel AC Bäst i Test – bästa luftkonditioneringen för hemmet13.9.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Bäst i Testen har testat olika portabla AC-enheter och utsett Woods Cortina Silent 12K till testvinnare. Denna modell imponerar med sin effektiva kylförmåga och tysta drift, något som gör den till ett utmärkt val för att sänka temperaturen i stora rum. Med en hög avfuktningskapacitet och enkel användning är det här den bästa lösningen för varma somrar. Enheten är dessutom energieffektiv och lätt att flytta mellan olika rum, vilket ger flexibilitet.

Luftvärmepump Bäst i Test – Det står mellan Panasonic & Mitsubishi12.9.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Bäst i Testen har testat olika luftvärmepumpar för att hjälpa konsumenter att göra rätt val. Den produkt som utsetts till testvinnare är Panasonic HZ25XKE, tack vare dess enastående energieffektivitet och kapacitet att prestera även i mycket kalla temperaturer. Luftvärmepumpen imponerar med låg ljudnivå, inbyggd Wi-Fi-styrning och ett högt SCOP-värde, vilket gör den till det självklara valet för både uppvärmning och kylning. Valet av bästa luftvärmepump bygger på en kombination av prestanda, användarvänlighet och energieffektivitet.