"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern

2Entertain - Part of Moment Group

Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer.

Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april.

”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain.

”Skrattfest med igenkänning, värme och eftertänksamhet” – Göteborgsposten

”En originell lite pärla – Aftonbladet

”Orkanartat jubel från premiärpubliken” Hallands Nyheter

”Publiken fullkomligt älskar det” – Ttela

Ska du se EN komedi eller teaterpjäs i år – se ’Minns du mig?’ Ska du se två, se ’Minns du mig?’ Två gånger. Det här är faktiskt komedi som tål att analyseras och avnjutas många gånger. Som ett riktigt smart drama!” – Tidningen Kulturen

”Publikens mottagande av denna pjäs gör en helt varm inombords. Vi har fått spela för fulla hus på Lisebergsteatern och utifrån publikens reaktioner kan man ganska stolt konstatera att de älskar att se pjäsen lika mycket som vi älskar att spela den.” berättar en glad Annika Andersson.

Ja! Efter föreställningen när vi möter publiken så ser man att en del kanske håller lite kärleksfullare i sin partner, och väldigt många ger oss tummen upp och ler sitt allra varmaste leende. Det ska bli otroligt roligt att ta den här lilla pärlan till pjäs ut på vägarna och försöka få svenskarna att kramas lite mera.” säger Thomas Petersson.

Annika Andersson och Thomas Petersson spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Med överraskande humoristiska situationer ställer pjäsen frågorna:

Annika och Thomas får fortsatt sällskap av mångsidige Robin Stegmar som tidigare roat i den hyllade kultföreställningen ”Dixie Comedy Cabaret” tillsammans med Per Andersson, flertalet farser med Thomas Petersson samt i älskade karaktärer tillsammans med Vallarna-gängets buskisföreställningar. Även Joanna Eriksson, känd från humorprogrammet Partaj och även från de humoristiska ICA-reklamerna, gör ensemblen fortsatt sällskap.

Turneplan 2018

Fre 13 april kl.19.30 - Skövde, Stadsteatern - UTSÅLT
Lör 14 april kl.16.00 - Vara, Konserthus - UTSÅLT
Lör 14 april kl. 19.30 - Vara, Konserthus - UTSÅLT
Fre 20 april kl. 19.30 - Stockholm, Maximteatern - NY!
Lör 21 april kl. 16.00 - Stockholm, Maximteatern - NY!
Lör 21 april kl. 19.30 - Stockholm, Maximteatern - NY!
Fre 27 april kl. 19.30 - Stockholm, Maximteatern - NY!
Lör 28 april kl. 16:00 - Stockholm, Maximteatern - NY!
Lör 28 april kl. 19.30 - Stockholm, Maximteatern - NY!

Mer info och biljetter via: www.showtic.se/minnsdumig
Biljetterna till Maximteatern i Stockholm släpps under dagen.

Medverkande: Annika Andersson, Thomas Petersson, Robin Stegmar, Joanna Eriksson
Presenteras av: 2Entertain
Regi: Pär Nymark
Manus: Sam Bobrick
Översättning och bearbetning: Christoffer Bendixen och Thomas Petersson
Scenograf: Fredrik Dillberg
Mask och peruk: Tiina Bengtsson

För mer information, recensionsbiljetter eller intervjuförfrågningar:
Helene Wigren - tel: 070-7527605, helene.wigren@prbeyond.se

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar

Komedisuccén "Minns Du mig?” förlängs på Lisebergsteatern! Ytterligare sex föreställningar släpps i januari 2018!25.11.2017 13:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Föreställningen MINNS DU MIG? - en komedi om kärlek för evigt/givet med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik. Tack vare stor efterfrågan blir detta andra gången det sätts in extraföreställningar på Lisebergsteatern. Biljetterna till ytterligare sex föreställningar släpps idag den 25 oktober. Lör 20 jan 16.00 Lör 20 jan 19.30 Fre 26 jan 19.30 Lör 27 jan 16.00 Lör 27 jan 19.30 Annika Andersson och Thomas Petersson spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Med överraskande humoristiska situationer ställer pjäsen frågorna: Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? När livet plötsligt rullar på så friktionsfritt som man alltid önskat att det skulle göra - varför börjar då alla funderingar dyka upp? ”Ska du se EN komedi eller teaterpjäs i år – se ’Minns du mig?’ Ska du se två, se