"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern

Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer.

2Entertain - Part of Moment Group

Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april.

”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain.

”Skrattfest med igenkänning, värme och eftertänksamhet” – Göteborgsposten

”En originell lite pärla – Aftonbladet

”Orkanartat jubel från premiärpubliken” Hallands Nyheter

”Publiken fullkomligt älskar det” – Ttela

Ska du se EN komedi eller teaterpjäs i år – se ’Minns du mig?’ Ska du se två, se ’Minns du mig?’ Två gånger. Det här är faktiskt komedi som tål att analyseras och avnjutas många gånger. Som ett riktigt smart drama!” – Tidningen Kulturen

”Publikens mottagande av denna pjäs gör en helt varm inombords. Vi har fått spela för fulla hus på Lisebergsteatern och utifrån publikens reaktioner kan man ganska stolt konstatera att de älskar att se pjäsen lika mycket som vi älskar att spela den.” berättar en glad Annika Andersson.

Ja! Efter föreställningen när vi möter publiken så ser man att en del kanske håller lite kärleksfullare i sin partner, och väldigt många ger oss tummen upp och ler sitt allra varmaste leende. Det ska bli otroligt roligt att ta den här lilla pärlan till pjäs ut på vägarna och försöka få svenskarna att kramas lite mera.” säger Thomas Petersson.

Annika Andersson och Thomas Petersson spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Med överraskande humoristiska situationer ställer pjäsen frågorna:
Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? När livet plötsligt rullar på så friktionsfritt som man alltid önskat att det skulle göra - varför börjar då alla funderingar dyka upp?

Annika och Thomas får fortsatt sällskap av mångsidige Robin Stegmar som tidigare roat i den hyllade kultföreställningen ”Dixie Comedy Cabaret” tillsammans med Per Andersson, flertalet farser med Thomas Petersson samt i älskade karaktärer tillsammans med Vallarna-gängets buskisföreställningar. Även Joanna Eriksson, känd från humorprogrammet Partaj och även från de humoristiska ICA-reklamerna, gör ensemblen fortsatt sällskap.

Turneplan 2018

Fre 13 april kl.19.30 - Skövde, Stadsteatern - UTSÅLT
Lör 14 april kl.16.00 - Vara, Konserthus - UTSÅLT
Lör 14 april kl. 19.30 - Vara, Konserthus - UTSÅLT
Fre 20 april kl. 19.30 - Stockholm, Maximteatern - NY!
Lör 21 april kl. 16.00 - Stockholm, Maximteatern - NY!
Lör 21 april kl. 19.30 - Stockholm, Maximteatern - NY!
Fre 27 april kl. 19.30 - Stockholm, Maximteatern - NY!
Lör 28 april kl. 16:00 - Stockholm, Maximteatern - NY!
Lör 28 april kl. 19.30 - Stockholm, Maximteatern - NY!

Mer info och biljetter via: www.showtic.se/minnsdumig
Biljetterna till Maximteatern i Stockholm släpps under dagen.

Medverkande: Annika Andersson, Thomas Petersson, Robin Stegmar, Joanna Eriksson
Presenteras av: 2Entertain
Regi: Pär Nymark
Manus: Sam Bobrick
Översättning och bearbetning: Christoffer Bendixen och Thomas Petersson
Scenograf: Fredrik Dillberg
Mask och peruk: Tiina Bengtsson

För mer information, recensionsbiljetter eller intervjuförfrågningar:
Helene Wigren - tel: 070-7527605, helene.wigren@prbeyond.se

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Joachim Nyvall

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.