Mitt i City är Sveriges bästa citygalleria

Tidningen Market har tagit reda på vad konsumenterna tycker om 339 handelsplatser i Sverige. I rapporten "Sveriges köpcentrum 2018" utnämner konsumenterna Mitt i City till Sveriges bästa Citygalleria.

FOTO: Mitt I City

På market.se presenteras delar av rapporten och vad kunderna upp­skattar mest på Mitt i City är trivseln och säkerheten – bakom ligger en översyn av de grundläggande frågorna. Vidare kan man läsa i artikeln att bakom de höga betygen ligger tydliga åtgärder som en helt ombyggd food court och nya butiksetableringar – men det kanske allra viktigaste jobbet har gjorts internt.

En ny strategi arbetades fram i ett gemensamt jobb av centrumledningen, hyresgästerna och fastighetsägaren Thon Property. Kundernas betyg visar att arbetet gett resultat, mer än varannan kund tycker att de får ett bra bemötande och ger högt betyg för trivseln i Mitt i City.

Läs mer på

www.market.se/nyhet/storstadskungen-intar-tronen-har-ar-sveriges-basta-citygalleria

OM MITT I CITY

Mitt i City-gallerian ryms under ett tak på 16.000 kvadratmeter och det lockar drygt fem miljoner shoppingsugna besökare om året.

Med fyra ingångar i varje väderstreck möts man av en värld med 53 butiker, restauranger & caféer.

På markplan finner du en centralt placerad scen för både evenemang och underhållning. På samma våningsplan ligger även restaurangerna och caféerna med ett gemensamt utrymme där man kan sitta och äta. Här finner du mängder med olika matalternativ, allt från Asiatisk wok, pizza, kebab, lyxigare lunchbuffe eller husmanskost.

Butikernas utbud har ett varierat med allt från hobby och teknik, kläder och mode, hälsa och skönhet, sport och fritid, till livsmedel och mer därtill.

FOTO: Mitt I City

Thon Property är den svenska fastighetsdivisionen i Olav Thon Gruppen som ägs av Olav Thon Stiftelsen. Olav Thon Gruppen äger c:a 480 fastigheter i Norge och 25 i utlandet samt äger/förvaltar 100 köpcenter i Norge och 11 i Sverige.