Moment Group förvärvar Ballbreaker

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar Ballbreaker Kungsholmen AB. Ballbreaker omsätter drygt 60 msek med en rörelsemarginal på ca 15%.Köpeskillingen uppgår till 43 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel 4,5 utifrån ett justerat EBITDA för räkenskapsåret 2016/2017. Förvärvet beräknas bidra med 5-7 msek till koncernens EBITDA under resterande del av fjärde kvartalet 2017. Ballbreakers ledning kommer att vara kvar i bolaget för att fortsätta driva och utveckla verksamheten.

- Moment Groups tillväxtstrategi bygger på att utveckla nuvarande affärsområden samt att succesivt expandera verksamheten till nya segment inom upplevelseindustrin. I februari förvärvade vi Minnesota Communication och utökade därmed affärsområde Event. Nu tar vi nästa steg i vår expansion genom att förvärva Ballbreaker och därmed går vi in i ett nytt och spännande segment som bygger på att gästen själv tar en aktiv del i sin upplevelse tillsammans med vänner, kollegor och familj, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef Moment Group.

Ballbreaker är ett modernt aktivitetscenter på 3900 kvm på Kungsholmen i Stockholm med tillhörande mat- och dryckesservering. Anläggningen har kapacitet för 900 gäster varav 300 kan erbjudas möjlighet till middagssittning. Ballbreaker tillhandahåller ett antal aktiviteter för såväl privat- som företagskunder i kombination med ett komplett mat- och dryckesutbud. Anläggningen erbjuder 18 bowlingbanor, jaktsimulator, golfsimulatorer, racingsimulatorer, shuffle board, biljardbord mm. Mat & dryck håller hög klass och köket hanterar allt från lunchservering, à la carte, konferensmiddagar och festvåningsarrangemang till bargäster och bufféupplägg. På anläggningen erbjuds även konferensmöjligheter i välutrustade lokaler för upp till 100 personer med tillhörande konferensservice.

- Ballbreaker är en framgångsrik aktivitetsanläggning där ledning och medarbetare tillsammans driver verksamheten med både professionalitet och engagemang. Vi vill varmt välkomna dem till vår upplevelsekoncern och är övertygade om att de kommer att passa mycket väl in, fortsätter Pelle Mattisson, VD/Koncernchef Moment Group.

- Vi känner oss säkra på att Moment Group blir en bra ägare som ser långsiktigt på ägandet och samtidigt har en god förståelse för vår bransch. Det känns verkligen riktigt bra, säger Anders Nilsson grundare/huvudägare och Jan Eriksson VD/delägare i Ballbreaker.

Tillträdet sker den 1 november 2017.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar