Moment Group förvärvar Ballbreaker

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar Ballbreaker Kungsholmen AB. Ballbreaker omsätter drygt 60 msek med en rörelsemarginal på ca 15%.Köpeskillingen uppgår till 43 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel 4,5 utifrån ett justerat EBITDA för räkenskapsåret 2016/2017. Förvärvet beräknas bidra med 5-7 msek till koncernens EBITDA under resterande del av fjärde kvartalet 2017. Ballbreakers ledning kommer att vara kvar i bolaget för att fortsätta driva och utveckla verksamheten.

- Moment Groups tillväxtstrategi bygger på att utveckla nuvarande affärsområden samt att succesivt expandera verksamheten till nya segment inom upplevelseindustrin. I februari förvärvade vi Minnesota Communication och utökade därmed affärsområde Event. Nu tar vi nästa steg i vår expansion genom att förvärva Ballbreaker och därmed går vi in i ett nytt och spännande segment som bygger på att gästen själv tar en aktiv del i sin upplevelse tillsammans med vänner, kollegor och familj, säger Pelle Mattisson, VD/Koncernchef Moment Group.

Ballbreaker är ett modernt aktivitetscenter på 3900 kvm på Kungsholmen i Stockholm med tillhörande mat- och dryckesservering. Anläggningen har kapacitet för 900 gäster varav 300 kan erbjudas möjlighet till middagssittning. Ballbreaker tillhandahåller ett antal aktiviteter för såväl privat- som företagskunder i kombination med ett komplett mat- och dryckesutbud. Anläggningen erbjuder 18 bowlingbanor, jaktsimulator, golfsimulatorer, racingsimulatorer, shuffle board, biljardbord mm. Mat & dryck håller hög klass och köket hanterar allt från lunchservering, à la carte, konferensmiddagar och festvåningsarrangemang till bargäster och bufféupplägg. På anläggningen erbjuds även konferensmöjligheter i välutrustade lokaler för upp till 100 personer med tillhörande konferensservice.

- Ballbreaker är en framgångsrik aktivitetsanläggning där ledning och medarbetare tillsammans driver verksamheten med både professionalitet och engagemang. Vi vill varmt välkomna dem till vår upplevelsekoncern och är övertygade om att de kommer att passa mycket väl in, fortsätter Pelle Mattisson, VD/Koncernchef Moment Group.

- Vi känner oss säkra på att Moment Group blir en bra ägare som ser långsiktigt på ägandet och samtidigt har en god förståelse för vår bransch. Det känns verkligen riktigt bra, säger Anders Nilsson grundare/huvudägare och Jan Eriksson VD/delägare i Ballbreaker.

Tillträdet sker den 1 november 2017.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.