MOMENT GROUP noterar företagsobligationer på Nasdaq Stockholm

Moment Group AB meddelade den 23 mars 2018 att bolaget beslutat att emittera icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK på den nordiska företagsobligationsmarknaden. Obligationerna handlas från den 22 maj 2018 på Nasdaq Stockholm.

Efterfrågan från investerare var mycket stor och obligationsemissionen tecknades framförallt av institutionella investerare. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under 3 år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. Emissionen genomfördes den 27 mars 2018.

Emissionslikviden avses användas för refinansiering samt i bolagets löpande verksamhet inklusive finansiering av förvärv. Carnegie Investment Bank har agerat Bookrunner i obligationsemissionen.

Nasdaq Stockholm godkände den 21 maj MOMENT GROUP:s ansökan om upptagande till handel och första dag för handel i obligationen är den 22 maj 2018.

Obligationen handlas med kortnamnet MOMT 001.

Sista handelsdag är den 18 mars 2021.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.