MOMENT GROUP noterar företagsobligationer på Nasdaq Stockholm

Moment Group AB meddelade den 23 mars 2018 att bolaget beslutat att emittera icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK på den nordiska företagsobligationsmarknaden. Obligationerna handlas från den 22 maj 2018 på Nasdaq Stockholm.

Efterfrågan från investerare var mycket stor och obligationsemissionen tecknades framförallt av institutionella investerare. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under 3 år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. Emissionen genomfördes den 27 mars 2018.

Emissionslikviden avses användas för refinansiering samt i bolagets löpande verksamhet inklusive finansiering av förvärv. Carnegie Investment Bank har agerat Bookrunner i obligationsemissionen.

Nasdaq Stockholm godkände den 21 maj MOMENT GROUP:s ansökan om upptagande till handel och första dag för handel i obligationen är den 22 maj 2018.

Obligationen handlas med kortnamnet MOMT 001.

Sista handelsdag är den 18 mars 2021.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.