MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Första dag för handel på Nasdaq Stockholm är planerad till torsdagen den 18 oktober 2018. Sista dag för handel på Nasdaq First North Premier beräknas bli den 17 oktober 2018. Aktierna kommer att handlas med oförändrat kortnamn (MOMENT) och ISIN‑kod (SE0000680902). Det sker inte något erbjudande eller utgivande av nya aktier i samband med bytet från Nasdaq First North Premier till Nasdaq Stockholm och aktieägare i MOMENT GROUP behöver inte vidta några åtgärder i samband med listbytet.

Ny finansiell information

I prospektet redovisas uppdaterad information per den 31 juli 2018 avseende MOMENT GROUP:s kapitalstruktur. Detta mot bakgrund av regulatoriska krav som innebär att finansiell information avseende kapitalstrukturen inte får vara äldre än 90 dagar vid offentliggörande av prospektet. I allt väsentligt återspeglar siffrorna i tabellerna på sidan 59 i prospektet vad som offentliggjordes i MOMENT GROUP:s delårsrapport avseende perioden 1 januari – 30 juni 2018.

Prospektet finner du på www.momentgroup.com.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.