MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Första dag för handel på Nasdaq Stockholm är planerad till torsdagen den 18 oktober 2018. Sista dag för handel på Nasdaq First North Premier beräknas bli den 17 oktober 2018. Aktierna kommer att handlas med oförändrat kortnamn (MOMENT) och ISIN‑kod (SE0000680902). Det sker inte något erbjudande eller utgivande av nya aktier i samband med bytet från Nasdaq First North Premier till Nasdaq Stockholm och aktieägare i MOMENT GROUP behöver inte vidta några åtgärder i samband med listbytet.

Ny finansiell information

I prospektet redovisas uppdaterad information per den 31 juli 2018 avseende MOMENT GROUP:s kapitalstruktur. Detta mot bakgrund av regulatoriska krav som innebär att finansiell information avseende kapitalstrukturen inte får vara äldre än 90 dagar vid offentliggörande av prospektet. I allt väsentligt återspeglar siffrorna i tabellerna på sidan 59 i prospektet vad som offentliggjordes i MOMENT GROUP:s delårsrapport avseende perioden 1 januari – 30 juni 2018.

Prospektet finner du på www.momentgroup.com.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

PREMIÄR FÖR NYA KOMEDIN ”BAGAGE” MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, EMMA PETERS OCH ROBIN STEGMAR PÅ LISEBERGSTEATERN!1.2.2019 10:37:50Pressmeddelande

Premiärkväll för romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i huvudrollerna på anrika Lisebergsteatern. Redan före premiären är flertalet extraföreställningar släppta och intresset för årets komedisatsning ”Bagage” är stort och spelas fram till den 30 mars 2019!

MEGASUCCÉ FÖR OLA SALO PÅ RONDO - NU SLÄPPS YTTERLIGARE 5000 BILJETTER1.2.2019 10:12:07Pressmeddelande

Torsdagen den 24 januari hade Ola Salo premiär för sin första egna show "It takes a fool to remain sane" på Rondo i Göteborg. Showen hyllades till skyarna av både publik och press. ”Storslaget, Salo” skriver Aftonbladet och ger showen FYRA PLUS. Även Göteborgs-Posten hyllar showen, ger FYRA FYRAR och skriver bland annat ”Ösigt och tajt”. Pressen är enig, Salo och hans ensemble överträffade alla höga förväntningar på showen. Smålandsposten gav FEM I BETYG och skrev att ”Salo levererade som aldrig förr”. Även DN lovordade showen och skrev ”Träffar rätt i hjärtat”.

Uppdatering avseende 2Entertains satsning på den tysktalande marknaden30.1.2019 15:21:39Pressmeddelande

2Entertains satsning på den tysktalande marknaden avbryts i nuvarande format. Satsningens resultatpåverkan på koncernen under fjärde kvartalet 2018 uppgick till -10 msek och totalt för helåret till -17,8 msek. Arbete pågår med att utröna om förutsättningar finns för att, med mindre risktagande, fortsätta satsningen genom att öppna för ett samarbete med ett av Tysklands största produktionsbolag. Resterande kostnader för satsningen i nuvarande format beräknas uppgå till cirka 3 msek.