MOMENT GROUP slutför förvärvet av STAR Bowling och beslutar om riktad nyemission

Moment Group AB (publ) ("Moment Group") har idag, genom sitt dotterbolag Wallmans Group AB, slutfört förvärvet av Conciliance AB, verksamt under namnet STAR Bowling ("STAR"). Förvärvet offentliggjordes genom pressmeddelande den 19 juni 2018. Moment Group har vidare beslutat om en riktad nyemission av 100 000 aktier till säljarna av STAR.

Moment Group förvärvade aktierna i Conciliance AB av familjen Sterner ("Säljarna"), vilka 2004 grundande STAR och har ägt det sedan dess.

I samband med tillträdet betalades en kontant initial köpeskilling om 50 miljoner kronor till Säljarna. Som ett led i förvärvet beslutade styrelsen i Moment Group, med stöd av bemyndigande från årsstämman, om en riktad nyemission av 100 000 aktier i Moment Group till Säljarna.

Teckningskursen för de nyemitterade aktierna uppgick till 22,73 kronor och har fastställts baserat på det volymviktade genomsnittspriset per aktie för den handel som bedrivits i Moment Groups aktie på Nasdaq First North Premier under en period om 30 handelsdagar omedelbart före aktieöverlåtelseavtalets ingående den 19 juni 2018.

Samtliga aktier har tecknats av Säljarna i enlighet med aktieöverlåtelseavtalet och Moment Groups styrelse har beslutat att tilldela de nyemitterade aktierna till Säljarna. Den totala emissionslikviden om 2 273 000 kronor ska erläggas kontant av Säljarna. Genom nyemissionen ökar Moment Groups aktiekapital med 50 000,00 kronor till 7 261 541,50 kronor.

Antalet aktier kommer efter nyemissionen att vara 14 523 083 stycken. Emissionen innebär således en utspädningseffekt om cirka 0,7 procent.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.