MOMENT GROUP slutför förvärvet av STAR Bowling och beslutar om riktad nyemission

Moment Group AB (publ) ("Moment Group") har idag, genom sitt dotterbolag Wallmans Group AB, slutfört förvärvet av Conciliance AB, verksamt under namnet STAR Bowling ("STAR"). Förvärvet offentliggjordes genom pressmeddelande den 19 juni 2018. Moment Group har vidare beslutat om en riktad nyemission av 100 000 aktier till säljarna av STAR.

Moment Group förvärvade aktierna i Conciliance AB av familjen Sterner ("Säljarna"), vilka 2004 grundande STAR och har ägt det sedan dess.

I samband med tillträdet betalades en kontant initial köpeskilling om 50 miljoner kronor till Säljarna. Som ett led i förvärvet beslutade styrelsen i Moment Group, med stöd av bemyndigande från årsstämman, om en riktad nyemission av 100 000 aktier i Moment Group till Säljarna.

Teckningskursen för de nyemitterade aktierna uppgick till 22,73 kronor och har fastställts baserat på det volymviktade genomsnittspriset per aktie för den handel som bedrivits i Moment Groups aktie på Nasdaq First North Premier under en period om 30 handelsdagar omedelbart före aktieöverlåtelseavtalets ingående den 19 juni 2018.

Samtliga aktier har tecknats av Säljarna i enlighet med aktieöverlåtelseavtalet och Moment Groups styrelse har beslutat att tilldela de nyemitterade aktierna till Säljarna. Den totala emissionslikviden om 2 273 000 kronor ska erläggas kontant av Säljarna. Genom nyemissionen ökar Moment Groups aktiekapital med 50 000,00 kronor till 7 261 541,50 kronor.

Antalet aktier kommer efter nyemissionen att vara 14 523 083 stycken. Emissionen innebär således en utspädningseffekt om cirka 0,7 procent.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.