MUF är vinnare i regeringsbildningen

Idag presenterade M, KD, L och SD Tidöavtalet som innehåller den politik som de enats och som ska sätta riktningen för Sverige de kommande åren. Ett avtal som ger många vinster för MUF. MUF:s förbundsordförande Matilda Ekeblad säger:

“Grattis Sverige som får en ny regering. Nu är det viktigt att regeringens arbete rivstartar under nästkommande vecka och att vi verkligen visar att förändring är möjligt.”

“Jag är väldigt glad över att Moderaterna fick igenom politik som MUF länge drivit. Exempelvis slopad straffrabatt för myndiga, ungdomsfängelser, skärpta straff för sexualbrott och att man ska se över livstid i straffskalan. Men också att man ska grundlagsskydda aborträtten och sänka skatten på ISK genom att se till att de första 300 000 kr är skattefria.”

Trots att Moderata Ungdomsförbundet har mycket att fira idag, både rent sakpolitiskt men framförallt att Sverige får en ny regering så är vi inte helt nöjda. Matilda fortsätter:

“Jag är besviken över den politik som rör bibehållen nivå av a-kassan, kraftigt skärpt lönekrav för arbetskraftsinvandringen och att visitationszoner ska bli verklighet. Här är det viktigt att MUF inte bara blir regeringens ungdomsparti utan fortsätter att vara en blåslampa på partiet”.

Matilda Ekeblad finns tillgänglig för eventuella kommentarer eller intervju.