Nu blir Alla hjärtans vecka i Göteborg ännu hjärtligare

Efter ett lyckat första år satsar Göteborg återigen på säsongstemat ett hjärtligare Göteborg för att locka turister och besökare till staden. Under en dryg vecka runt alla hjärtans dag bjuds besökare och göteborgare på en rad aktiviteter och erbjudanden, med start den 9 februari blir det bland annat kram- och pusshållplatser, Kompisvecka och Dejtnight.

– Detta är andra året vi satsar på Alla hjärtans vecka och vi har tillsammans med aktörer i staden utökat antalet aktiviteter. Målsättningen är att konceptet ska fortsätta växa och vara till nytta för både besöksnäring och göteborgarna. Alla hjärtans dag handlar om så mycket mer än kärleksrelationer, det handlar om alla nära relationer och därför finns det ett brett utbud av aktiviteter inom temat som spänner från vänskap till kärlek, säger Jessica Westh, affärsutvecklare på Göteborg & Co.

Mellan den 9-17 februari satsar Göteborg på alla hjärtan med aktiviteter och erbjudanden från en mängd aktörer i staden. Det blir Levande musik i Botaniskas växthus, Kompisvecka på Alfons Åbergs Kulturhus, Kärlek i luften på Naturhistoriska museet, Dejtnight på Konserthuset, Kärlek i konst på Konstmuseet, Heart beats på Stora teatern och Kärleksvecka på Universeum, för att nämna några.

Förra årets uppskattade Pusshållplatser är tillbaka, med fler platser och med nytillskottet Kramhållplatser. I år kommer det finnas Kramhållplatser inne i Nordstan och Arkaden, och både kram- och pusshållplatser vid bland annat Avenyn, Kungsportsplatsen och Järntorget.

Butiker, restauranger och hotell har också en mängd erbjudanden under alla hjärtans vecka, bland dem finns Gothia Towers som var med redan förra året.

– Alla hjärtans vecka, som Göteborg & Co arrangerar, är en härlig satsning nu i februari. Vi ser en ökad efterfrågan på att i väntan på våren resa till storstäder och äta och dricka gott med vänner och familj. Vi har en hel rad olika specialerbjudanden som går i Alla Hjärtans Dag-tecken, säger Elisabeth Thomson, hotell- & restaurangdirektör på Gothia Towers.

Göteborg kommer även att smyckas under alla hjärtans vecka, med belysning vid Gothia Tower, vid vattenspelet utanför Stadsbiblioteket och vid Saluhallen. I staden kommer det också att synas alla hjärtan-banér.

Läs hela programmet för Alla hjärtans vecka här!

Det är andra året som Göteborg & Co och aktörer i staden satsar på aktiviteter i samband med alla hjärtans dag, för ett hjärtligare Göteborg. I början av 2000-talet startade Jul på Liseberg och Göteborgs stora satsning på Julstaden. 2016 startade sedan Höststaden.

Abonnera på våra pressmeddelanden.