Nu kommer årets första Baddare

Det är mer än ett år sedan sist, och många har väntat och längtat, men nu är det dags igen - äntligen bakas de efterlängtade Baddarna i Kungälv. Säljstart i Bräckboden beräknas till fredag.

En av de vanligaste frågorna som ställs till Göteborgs Kex är när det ska bakas Baddare nästa gång. De chokladöverdragna skum-kexen är hett efterlängtade av många. Nu är det återigen dags och den här gången kommer kexen att bakas under tre dagar. Säljstart blir fredagen den 9 februari och Bräckboden har förlängt sina öppettider under två dagar för att bättre tillgodose alla Baddar-älskares behov av de åtrådda godbitarna.

– Tack vare en inplanerad service så har vi nu kapacitet och personal som kan baka Baddare under tre dagar. Försäljningen startar på fredag och pågår så länge det finns Baddare kvar. Vi bakar cirka 40 000 påsar denna gång men efterfrågan är hög så vi håller tummarna för att det ska räcka till alla som vill köpa, säger Ulrika Sten, Kommunikationschef på Orkla Confectionery & Snacks Sverige.

Baddare ingår inte i Göteborgs Kex ordinarie sortiment och säljs därför endast i den egna butiken Bräckboden i Kungälv. Baddarna bakas en till två gånger per år när det finns kapacitet i fabriken.

Fakta Baddare:
• Det är 10 st Baddare i varje påse och en påse väger 250 gram
• Pris per påse 29 kr
• Baddare är arraksskum på kexbotten, överdragna med choklad
• Hållbarhet minst 5 månader men kan med fördel frysas

Förlängda öppettider Bräckboden, Kungälv 9-10 februari:
Fredag 10-20
Lördag 10-15

Orkla Confectionery & Snacks Sverige ingår i livsmedelskoncernen Orkla, och är marknadsledare inom kex och snacks med välkända och starka varumärken inom respektive kategori. Bolaget har 600 medarbetare och en omsättning på över en miljard. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets anläggningar finns i Filipstad, Kungälv och Nöbbelöv. Bolagets portfölj omfattar många av Sveriges mest älskade varumärken.