Cloetta Sverige AB

Nu kommer sommarens godaste nyheter från CandyKing

Dela

Väntan är officiellt över. Nu lanserar CandyKing sommarens godaste nyheter i lösgodishyllan. Vad sägs om den drömmiga kombon Plopp Chokladboll, fräscha Ferrari Päron eller nya Gott & Blandat Äkta Fruktgodis Bär & Frukt med hela 50 % frukt! Dessutom hittar du de perfekta sommarfavoriterna Grapefruktflaska och Juliskum endast hos CandyKing, allt med start i butik vecka 17.

– Det känns härligt att få komma ut med den här lanseringen lagom till sommaren. Vi vill sprida glädje och skapa fler glada stunder med CandyKing, och den här gången sker det genom en nyhetslansering i toppklass, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick&Mix, Cloetta Sverige.

Lanseringen stöttas framförallt genom aktivering i butik, men även via influencer marketing samt i CandyKings egna digitala kanaler. I sin helhet består nyhetslanseringen av: Tuttifrutti Blodapelsin, Dumle Tuttifrutti, Plopp Chokladboll, Frukttassar, P-tærte Jordgubb, Fruit Chew Cola, Gott & Blandat Äkta Fruktgodis Bär & Frukt, Ferrari Päron, Sura Tropiska Nappar, Citronfudge, Punschpralin Päron, Hallonflaska, Grapefruktflaska och Juliskum – varav de två sistnämnda är exklusiva för CandyKing, dvs du hittar dem bara hos CandyKing. Nyheterna rullas ut i butik mellan vecka 17 och 19.

– Vi har under det senaste året ökat satsningen på microinfluencers. Genom att samarbeta med lite mindre men starkare profiler inom flera olika nischer, ser vi genuint engagemang, autenticitet och goda resultat på både kort och lång sikt. Det känns viktigt för oss att bjuda in våra konsumenter att göra sina röster hörda kring frågor som engagerar dem, och vi vill också ge tillbaka i form av till exempel tävlingar och möjlighet att få testa våra nya produkter före alla andra. Vi vill alltid vara där våra konsumenter är och det kommer vi att fortsätta med, säger Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager, Pick&Mix, Cloetta Sverige.

I tillägg till allt detta släpper CandyKing även sin stora kommunikationsnyhet med världspremiären av sina godisemojis, som nu finns att ladda ner på AppStore och Google Play. Vem vet, kanske just dina Pick&Mix-favoriter har kvalat in som emojis? Andrea Lindgren; Head of Brand & Concept, Central Pick&Mix, tipsar om att gå in och ladda ner dem redan nu. Utbudet av CandyKing-emojis kommer också att fyllas på över tid!

Med lanseringen av sommarens godaste nyheter fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av pick & mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5–15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.

Mer information
För mer information, välkommen att kontakta Charlotta via charlotta.berglind@cloetta.se eller Christin via christin.sunnaker@cloetta.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.

Cloetta i sociala medier.

 

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

CandyKings digitala aktiveringsplattform engagerar konsumenter och driver försäljning i butik19.5.2021 09:50:00 CEST | Pressmeddelande

Lösgodis från CandyKing passar alla smaker och tillfällen, precis på samma sätt finns något för alla på vår digitala aktiveringsplattform. Här kommer man in i en färgglad virtuell värld där konsumenter genom till exempel spel och tävlingar lär känna CandyKing på ett enkelt och roligt sätt. Syftet med plattformen är att skapa ett community som engagerar alla lösgodisälskare. Detta gynnar samtidigt butiker med CandyKings koncept genom att driva deras försäljning av lösgodis.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum