Nu kommer sommarens godaste nyheter från CandyKing

Väntan är officiellt över. Nu lanserar CandyKing sommarens godaste nyheter i lösgodishyllan. Vad sägs om den drömmiga kombon Plopp Chokladboll, fräscha Ferrari Päron eller nya Gott & Blandat Äkta Fruktgodis Bär & Frukt med hela 50 % frukt! Dessutom hittar du de perfekta sommarfavoriterna Grapefruktflaska och Juliskum endast hos CandyKing, allt med start i butik vecka 17.

– Det känns härligt att få komma ut med den här lanseringen lagom till sommaren. Vi vill sprida glädje och skapa fler glada stunder med CandyKing, och den här gången sker det genom en nyhetslansering i toppklass, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick&Mix, Cloetta Sverige.

Lanseringen stöttas framförallt genom aktivering i butik, men även via influencer marketing samt i CandyKings egna digitala kanaler. I sin helhet består nyhetslanseringen av: Tuttifrutti Blodapelsin, Dumle Tuttifrutti, Plopp Chokladboll, Frukttassar, P-tærte Jordgubb, Fruit Chew Cola, Gott & Blandat Äkta Fruktgodis Bär & Frukt, Ferrari Päron, Sura Tropiska Nappar, Citronfudge, Punschpralin Päron, Hallonflaska, Grapefruktflaska och Juliskum – varav de två sistnämnda är exklusiva för CandyKing, dvs du hittar dem bara hos CandyKing. Nyheterna rullas ut i butik mellan vecka 17 och 19.

– Vi har under det senaste året ökat satsningen på microinfluencers. Genom att samarbeta med lite mindre men starkare profiler inom flera olika nischer, ser vi genuint engagemang, autenticitet och goda resultat på både kort och lång sikt. Det känns viktigt för oss att bjuda in våra konsumenter att göra sina röster hörda kring frågor som engagerar dem, och vi vill också ge tillbaka i form av till exempel tävlingar och möjlighet att få testa våra nya produkter före alla andra. Vi vill alltid vara där våra konsumenter är och det kommer vi att fortsätta med, säger Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager, Pick&Mix, Cloetta Sverige.

I tillägg till allt detta släpper CandyKing även sin stora kommunikationsnyhet med världspremiären av sina godisemojis, som nu finns att ladda ner på AppStore och Google Play. Vem vet, kanske just dina Pick&Mix-favoriter har kvalat in som emojis? Andrea Lindgren; Head of Brand & Concept, Central Pick&Mix, tipsar om att gå in och ladda ner dem redan nu. Utbudet av CandyKing-emojis kommer också att fyllas på över tid!

Med lanseringen av sommarens godaste nyheter fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av pick & mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5–15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.

För mer information, välkommen att kontakta Charlotta via charlotta.berglind@cloetta.se eller Christin via christin.sunnaker@cloetta.se.

Årets sommarnyheter är här - CandyKing släpper åtta nya bitar för säsongens godaste mix!7.5.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Med sommaren runt hörnet är det dags för CandyKing att presentera säsongens nyheter, inte mindre än åtta nya spännande lösgodisbitar. Fruktiga och syrliga toner med en hint av nostalgi fortsätter att vara starka trender inför sommaren. Missa inte fruktiga Fizzy Dino Dip och Fizzy Unicorn Dip, en härlig klubba doppad i syrligt pulver som tar dig tillbaka till barndomen. Exklusivt hos CandyKing finns även frestande sega Flygande Mattor med smak av Tutti-Frutti!