Ny kampanj för att boosta näringen - fira Göteborg 400 år med hotellnatt för 400 kronor

Den 4 juni 2021 fyller Göteborg 400 år och det ska firas på flera sätt. Inför jubileumshelgen gör Göteborg & Co tillsammans med ett trettiotal hotell i staden en kampanj för dem som vill fira lite extra. Budskapet är: Fira 400 år genom att boka en hotellnatt för 400 kr per person i dubbelrum och natt under helgen den 4–6 juni.

Radisson Blu Riverside Hotel , ett av hotellen som medverkar i kampanjen. Foto: Radisson Blu Riverside Hotel

Kampanjen riktar sig till boende i Göteborgsregionen, startade 21 maj och är ett sätt att både fira Göteborgs födelsedag och stötta stadens hotell som haft det tufft senaste året på grund av pandemin. Redan första helgen har flera hotell mottagit bokningar via kampanjen.

–Vi jobbar varje dag för att stötta besöksnäringen. Hela tiden kommunicerar vi med våra målgrupper lokalt, i hela Sverige och även internationellt. Tack vare detta samarbete med runt 30 av stadens hotell kan vi nu erbjuda århundradets bästa hotellerbjudande i Göteborg – vem vill inte ta del av det? säger Andrea Jovell, chef Marknad och kommunikation på Göteborg & Co.

En av initiativtagarna till kampanjen är Sara Lake, vd på Quality Hotel The Weaver.

– Det är jätteroligt att kunna bidra till jubileumsfirandet med ett sånt här bra erbjudande och vi hoppas att många passar på att boka för att kunna fira Göteborgs 400 års jubileum lite extra! säger Sara Lake.

Kampanjen är ett samarbete mellan Göteborg & Co, Storhotellsgruppen och Föreningen Göteborgshotellen. Mer information och hur man bokar hittas på denna sida:
Bo på hotell för 400 kronor när Göteborg fyller 400 år (goteborg.com)