Ny kommunikationschef på Fastigo

Kicki Lilliedrake, ny kommunikationschef på Fastigo fr o m 14 oktober.

- Det är med stor glädje vi välkomnar Kicki till oss på Fastigo. Vi står inför en spännande vår med avtalsrörelse och mycket nytt som händer inom organisationen. Att då få in en person med en bred kommunikativ kunskap, nya perspektiv och erfarenheter från fastighetsbranschen känns som en perfekt matchning, säger Mona Finnström, vd på Fastigo – Fastighetsbranschens Arbetsgivarorganisation.

Kicki Lilliedrake har tidigare bland annat arbetat som kommunikationschef på KFO, vikarierande presschef på Bemanningsföretagen, Almega, och kommunikationschef på VVS-företagen. Kicki innehar idag ett uppdrag som ordförande för KIVAB, bolagskoncernen i Värmdö kommun, där bland annat Värmdö bostäder AB ingår.

- Fastigo är sedan många år ett trovärdigt, genuint och tryggt varumärke för mig, och jag ser mycket fram emot att få påverka och att få lära mig mer om just fastighetsbranschens unika villkor, säger Kicki Lilliedrake, ny kommunikationschef på Fastigo från och med den 14 oktober.

Mona Finnström, vd Fastigo

Kicki Lilliedrake, ny kommunikationschef på Fastigo fr o m 14 oktober.
Kicki Lilliedrake, Fastigo, porträtt

Sandvikenhus AB får pris för sitt breda arbete med att få in fler unga i företaget19.9.2019 14:08:00 CESTPressmeddelande

- Det känns roligt att vi får uppmärksamma Sandvikenhus för deras breda insatser för att få in fler unga i företaget. Vi pratar ofta om att fastighetsbranschen behöver få upp ögonen för prao, praktik och andra vägar in i företagen och här har vi ett bra exempel på att det kan leda till goda erfarenheter och resultat, säger Mona Finnström, vd på Fastigo – Fastighetsbranschens Arbetsgivarorganisation. Framtidsindex utgår från en nationell enkät som går ut till hela fastighetsbranschen som syftar till att ta reda på hur många unga människor som får plats på branschens företag som praktikant, trainee, lärling, sommarjobbare eller praoelev. Därefter tar en jury vid och jämför bidragen. - Vi jobbar systematiskt med att försöka få in fler unga i företaget. Vår förhoppning är det kan leda till en långsiktig rekryteringsbas. Då känns det extra roligt att vi uppmärksammas av branschen med det här priset, säger Emina Campara, personalhandläggare, Sandvikenhus AB. Fakta Framtidsindex delas ut av F