NY ROMANTISK KOMEDI MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, ROBIN STEGMAR OCH EMMA PETERS I GÖTEBORG VÅREN 2019!

Den romantiska komedin ”Bagage” har Sverigepremiär på Lisebergsteatern i Göteborg den 1 februari 2019.

Foto: Tommy Holl

2Entertain - part of Moment Group

Det blir en kärleksfull, överraskande och igenkännande komedi på Lisebergsteatern våren 2019 om hur ett nyfiket rotande i en okänd människas bagage kan leda till utvecklande insikter över innehållet i ens eget bagage. Originalmanus av Sam Bobrick med svensk översättning och bearbetning av Christoffer Bendixen och Pär Nymark.

Efter fjolårets kritikerrosade publiksuccé med den romantiska komedin ”Minns du mig?” med Annika Andersson m.fl. på Lisebergsteatern, har det kreativa teamet samlats igen för att ge mer av denna sorts komik till Göteborgspubliken.

- Precis som när vi hittade ”Minns du mig?” så fastnade vi för ”Bagage” redan vid första läsningen. Den är rapp, rolig o lite udda med en ton som tilltalar mig. Att visa sitt bagage för en främmande person är ju riktigt skrämmande och riktigt kul, säger Annika Andersson.

Biljetterna släpps den 25 oktober via www.showtic.se alt via telefon: 031-400 100.
”BAGAGE - En kärleksfull komedi om det vi bär med oss” har premiär den 1 februari 2019 på Lisebergsteatern.

OM FÖRESTÄLLNINGEN:
Nyss hemkommen efter en resa inser Mia (Annika Andersson) att hon förväxlat sig bagage och fått fel väska med sig från flygplatsen. När väskans ägare, Mårten (Gustaf Hammarsten), dyker upp med hennes väska för att göra ett snabbt byte - blir det starten på en udda och utmanande relation. En relation som aldrig hade tagit fart om inte Mia valt att rota igenom Mårtens väska medan hon väntade, sett vilka mediciner han tar, läst några gamla kärleksbrev och ögnat igenom papperna kring hans nyss avslutade äktenskap.

Med hjälp av, eller försök till hjälp av, sin extroverta och frispråkige väninna Tove (Emma Peters) tar sig Mia an det omöjliga uppdraget att få den hjärtebrustna Mårten på benen igen. Med hopp om att själv, genom den hjälpen, lyckas påverka sin egna lite trassliga relationssituation.

Med ett överraskande och stilbrytande sätt får teaterpubliken även bekanta sig med den något speciella parterapeuten Dr A. Aronsson (Robin Stegmar) vars tankar, åsikter och egna beteende ger Mia, Mårten och publiken något att tänka på samtidigt som man kan skratta åt det.

Originalmanus: Sam Bobrick
Regi: Pär Nymark
Scenografi: Fredrik Dillberg
Mask & Peruk: Tiina Bengtsson
Producent: Christoffer Bendixen, 2Entertain www.2entertain.com

Presskontakt:
Rickard Werecki
Werecki Promotion Company.
pr@werecki.com

Kontakt 2Entertain:
Jennie Sandblom
Project manager, marketing & sales
Tel: 0722-23 68 60
jennie.sandblom@2entertain.com

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.