Retriever

Ny sajt värderar företag gratis

Dela

Analysföretaget Retriever lanserar nu tjänsten Bolagspriser.se som värderar företag med en finansiell analys av företagets bokslutsuppgifter. Informationen hämtas från Retrievers företagsdatabas som innehåller uppgifter om alla aktiebolag i Sverige.

Under de närmaste 10 åren beräknas ungefär 150 000 företag genomgå ett ägarskifte. Många småföretagare vet inte vad deras viktigaste tillgång är värd. Nu kan de med en knapptryckning få en indikation på några sekunder.

- Att ha en realistisk bild av företagets värde kommer att underlätta de här skiftena säger Mikael Andersson, Director för Business Insights på Retriever.

Värderingen bygger på en avkastningsmodell där Retriever analyserar en mängd nyckeltal för att uppskatta vad som vore en rimligt värdeintervall på det aktuella företaget. För att kunna värderas måste företaget ha lämnat in minst tre års bokslut.

- Bolagspriser.se vänder sig till de som står inför ett ägarskifte eller kanske bara är nyfikna på vad deras företag är värt om de en dag vill sälja det, säger Mikael Andersson.

För mer information, kontakta
Mikael Andersson
Director, Business Insights                 
mikael.andersson@retriever.se
+46 (0) 8 546 121 00

Nyckelord

Bilder

Om

Retriever
Retriever
Birger Jarlsgatan 6B
114 34 Stockholm

08-546 121 00http://www.retriever.se

Retriever grundades 1999 och har sedan start varit digitala. Från 2008 har Retriever hjälpt stora finansiella institutioner med insikter om företag och branscher. 2016 lanserades Retrievers första produkter anpassade till små och medelstora företag, med löftet om att erbjuda dem tillgång till samma professionella beslutsunderlag som de största företagen har.

Följ Retriever

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Retriever

En avslagen avtalsrörelse på Twitter?9.3.2017 09:48Nyheter

För andra året i rad befinner sig Sverige i en brinnande avtalsrörelse där många tunga avtal ska omförhandlas. I förhandlingsspelet blir medierna en viktig arena där olika aktörer försöker skapa ett bättre förhandlingsläge och etablera sin syn på hur verkligheten bäst ska beskrivas. En plats där slagorden ofta duggar extra tätt är Twitter. Det kunde Retriever tydligt se när vi utvärderade avtalsrörelsen 2015/16. Så vad händer på Twitter i årets avtalsrörelse? Ja inte alls lika mycket, konstaterar vår medieanalytiker Ulla von Lochow. Antalet inlägg (under hashtagen #avtal17, #avtal2017 och i användandet av ordet avtalsrörelse) har halverats jämfört med förra gången. Jämför vi perioden oktober till februari under de två avtalsrörelserna har det bara skrivits drygt hälften så många inlägg i årets (från 18 600 till 9 500). Antalet Twitterkonton som deltar i samtalet har också mer än halverats (från 3 400 till 1 600). Vad är det som har hänt? Ett definitivt svar här kan vara svårt att ge. K

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum