Ny utvecklingschef på Retriever

Retriever har utsett Claes Lyth Walsø till utvecklingschef/CIO på Retriever Group. Han kommer ansvara för koncernens utvecklingsenhet, som består av flera avdelningar inom drift och utveckling. Walsø kommer även att utveckla Retrievers nuvarande lösningar och applikationer samt förbättra företagets innovationsprocesser.

- Jag är väldigt glad över att få nya utmaningar i ett så spännande företag. Med den mängden data och insikter som Retriever besitter tror jag på många bra möjligheter framöver. Jag ser fram emot att vidareutveckla och skapa nya tjänster för våra kunder, säger Claes Lyth Walsø.

Walsø kommer senast från Telenor Norge där han hade tjänsten som Head of CLM Data & Capabilities, och där han även haft andra tjänster i samma koncern. Han har två magisterexamina – en i kommunikationsteknik och en i ledarskap, och blev i fjol korad till en av årets ledarskapstalanger av E24.

- Vi är väldigt nöjda med att Claes har valt att tacka ja till denna tjänst hos oss. Det är en nyckelposition i Retrieverkoncernen, som vi har valt att döpa om från CTO till utvecklingschef, just för att signalera ännu snabbare förändringstakt och ett ytterligare fokus på innovation, säger Robert Söderling, CEO på Retriever Group.

Walsø tillträdde tjänsten den 1 februari och har sin bas på Retrievers norska kontor i Oslo. Han rapporterar till CEO på Retriever Group, Robert Söderling, som sitter i Stockholm.

För mer information, kontakta gärna
Robert Söderling på tlf. 070-999 77 91 eller Claes Lyth Walsø på tlf. +47 93 64 58 49