Nytt rekord - svenskarna äter mer än 30 skumtomtar per person!

De mjuka, fluffiga skumtomtarna gör Cloetta Juleskum till något av en självklarhet i mångas julfirande. Cloetta började tillverka skum till jul redan 1934, men det dröjde till 1960-talet innan produkterna började likna de skumtomtar som säljs idag. Under förra säsongen såldes över 2 000 ton Juleskum i Sverige, vilket motsvarar ca 330 miljoner Juleskumnissar – mer än 30 skumtomtar per svensk!

Förutom ”original-tomten” erbjuder Cloetta Juleskum även Juleskum Granar med en kombination av vaniljskum och härlig fruktgelé. Vill du ha en munsbit i farten är Julenissen perfekt - en extra stor skumtomte som ger en rejäl portion julstämning.

Varje år kommer dessutom ett årgångsskum på tillfälligt besök, i år är det Juleskum Cola med en fräsch, läskande smak som man bara vill ha mer och mer av.

Och du har väl inte missat Plopp Juleskum med krämig fyllning - en spännande kombination av len mjölkchoklad och smaken av mumsiga skumtomtar från Juleskum. Nu med uppdaterat recept och ännu godare smak. Ingen jul utan Juleskum!

Vill du veta mer om Cloetta Juleskum är du välkommen att kontakta Senior Brand Manager, se kontaktuppgifter nedan.