Ola Salos succéshow i Stockholm förlängs med extrainsatta shower under våren 2020

Ola Salo har under 2019 lagt publiken och kritikerna för sina fötter och är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Hans show It takes a fool to remain sane har gjort dundersuccé på Rondo i Göteborg, Malmö Arena i Malmö och Hamburger Börs i Stockholm. Nu står det klart att showen förlängs med extrainsatta shower under januari och februari i Stockholm 2020. Biljetterna för våren är nu släppta!

Ola Salo – It takes a fool to remain sane

Showen hade premiär på Rondo i Göteborg den 24 januari 2019 och sedan dess har showen och Ola Salo hyllats till skyarna och lovorden har flödat bland publik och kritiker. Pressen är enig, Salo och hans ensemble har överträffat allas höga förväntan på showen.

Under hösten 2019 har Ola Salo fyllt Hamburger Börs i Stockholm med euforiska och dansande gäster. Ingen har lämnat lokalen oberörd. Succéshowen har direkt märkts på biljettförsäljningen och tack vare det stora publiktrycket så förlängs showen med extrashower i januari och februari, med nypremiär den 17 januari 2020.

Ola Salo fick sitt stora genombrott som sångare och frontfigur i den ikoniska gruppen The Ark, ett band som bröt ny mark i hur svensk populärmusik kan låta, förnimmas och framföras.

It takes a fool to remain sane är Ola Salos första egna show. Det är en bombastisk show med extra allt som bygger på de odödliga hits han skrev under tiden med The Ark. Showen, med manus av Henrik Schyffert, regi av Edward af Sillén och Mikael Gordon-Solfors som producent och en av Sveriges främsta showmakare, är en mix av den senaste teknologin med scenkonst i absolut världsklass.

Krogshow är som den ultimata uttrycksformen mig. Det kan vara den mest bombastiska rockshowen du kan tänka dig med dansare, platsbyggd scen, filmskärmar och ljusshow. Samtidigt blir det ett mer intimt och personligt samtal med publiken än det nånsin blir på en vanlig konsert. Det är en ynnest att mottagandet varit så fint och att jag fått spela i Göteborg och Malmö och nu Stockholm. Jag älskar att göra den här showen så jag blev väldigt glad när beslutet togs att showen förlängs med extrainsatta shower på Hamburger Börs även under januari och februari 2020, säger Ola Salo.

Tack vare den stora efterfrågan på biljetter har man optimerat den anrika lokalen på bästa sätt så att fler gäster ska få möjlighet att se showen.

Publiken har sedan länge efterfrågat fler barplatser och möjligheten att se showen tillsammans med bara ett glas bubbel och enklare förtäring. Vi har nu lyckats tillgodose detta. Framöver presenterar vi därför Hamburger Börs i ny skrud med flexiblare lösningar efter publikens önskemål, säger platschef Eva Persson.

Ola Salos – It takes a fool to remain sane spelas just nu på Hamburger Börs i Stockholm t o m 21 december 2019. Efter ett kort vinteruppehåll blir det efterlängtad nypremiär på Hamburger Börs i Stockholm den 17 januari, där den kommer spelas under januari och februari. Biljetter finns på www.showtic.se/olasalo

Showen produceras av 2Entertain och Live Nation.

Ola Salo – It takes a fool to remain sane
Ola Salo – It takes a fool to remain sane. Foto: Per Jahnke
Ola Salo – It takes a fool to remain sane. Foto: Mats Bäcker
Ola Salo – It takes a fool to remain sane. Foto: Mats Bäcker
Ola Salo – It takes a fool to remain sane. Foto: Per Jahnke

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Succémusikalen ”Så som i Himmelen” med bland andra Malena Ernman utökas i Göteborg – 11 nya föreställningar släpps!6.12.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

De har fått publiken att både skratta och gråta i snart två år – nu maxar den stjärnspäckade ensemblen sitt kommande gästspel i Göteborg. Det är hårt tryck på föreställningarna i maj som nu i princip är utsålda och därför släpps 11 extrashower i juni. Ända fram till fotbolls-EM börjar, blir det Kay Pollak-musikal på The Theatre.