Ola Salos succéshow kommer till Stockholm och Malmö

Ola Salo är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Han gör dundersuccé på Rondo i Göteborg med showen It takes a fool to remain sane. Efter sommaren flyttas showen till Malmö Arena, där den spelar under två helger, med premiär den 6 september. Därefter flyttar den kritikerrosade föreställningen till Stockholm med premiär på Hamburger Börs den 26 september där den sen spelas under hela hösten.

2Entertain - Part of Moment Group AB

Ola Salo fick sitt stora genombrott som sångare och frontfigur i den ikoniska gruppen The Ark, ett band som bröt ny mark i hur svensk populärmusik kan låta, se ut och framföras.

It takes a fool to remain sane är Ola Salos första egna show. Det är en bombastisk show med extra allt som bygger på de odödliga hits han skrev under tiden med The Ark. Under våren 2019 har Ola Salo spelat för fulla hus på Rondo i Göteborg, där showen hyllats av såväl publik som kritiker. Från och med september 2019 tar Ola Salo och It takes a fool to remain sane plats på Hamburger Börs legendariska scen i Stockholm.

Showen, med manus av Henrik Schyffert, i regi av Edward af Sillén och signerad Mikael Gordon-Solfors, en av Sveriges främsta showmakare, är en mix av den senaste teknologin med scenkonst i absolut världsklass.

• Det känns fantastiskt att showen fått så fint mottagande i Göteborg och att vi till hösten får fortsätta resan både i Malmö och Stockholm. Jag älskar verkligen den här showen så att få fortsätta göra den känns som ett privilegium, säger Ola Salo.

Ola Salos - It takes a fool to remain sane spelas just nu på Rondo i Göteborg fram tom 4 maj. Efter sommaruppehåll flyttar den till Malmö Arena, där den spelas under två helger, med premiär den 6 september. Därefter blir det efterlängtad premiärpå Hamburger Börs i Stockholm den 26 september, där den kommer spelas hela hösten, fram till 21 december 2019.

Produceras av 2Entertain och Live Nation. Biljetterna släpps den 12 mars kl 10.00 via Showtic.se och Livenation.se.

Ensemble

Epost: anna.rosenlund@2entertain.com
Tel: +46 (0)722-431825

Foto: Mats Bäcker

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Kultfilmen "Häxorna i Eastwick" blir musikal på Cirkus med Peter Jöback i huvudrollen!14.3.2019 11:31:20 CETPressmeddelande

”The Witches of Eastwick” är romanen av John Updike som på 80-talet filmatiserades och blev till en av decenniets största kultfilmer med samma namn. Berättelsen stöptes om till musikal och sattes för första gången upp på Londons West End. Vi kan nu stolt presentera ”Häxorna i Eastwick” på Cirkus i höst som är något alldeles unikt i dess slag, aldrig tidigare har denna prisbelönta musikal gjorts i Sverige. Premiären är den 19 september på Cirkus i Stockholm.

SUCCÉSTART FÖR DEN BEJUBLADE KOMEDIN ”BAGAGE” MED DRÖMENSEMBLE - NU SLÄPPS FLER EXTRAFÖRESTÄLLNINGAR!18.2.2019 09:30:00 CETPressmeddelande

Det är ett stort intresse efter premiären för den publik- och kritikerrosade romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i rollerna. Nu är det klart att det blir fler extraföreställningar, upp emot 4000 stycken extrabiljetter släpps idag för att möta intresset för ”Bagage” på anrika Lisebergsteatern i Göteborg!