Ola Salos succéshow kommer till Stockholm och Malmö

Ola Salo är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Han gör dundersuccé på Rondo i Göteborg med showen It takes a fool to remain sane. Efter sommaren flyttas showen till Malmö Arena, där den spelar under två helger, med premiär den 6 september. Därefter flyttar den kritikerrosade föreställningen till Stockholm med premiär på Hamburger Börs den 26 september där den sen spelas under hela hösten.

2Entertain - Part of Moment Group AB

Ola Salo fick sitt stora genombrott som sångare och frontfigur i den ikoniska gruppen The Ark, ett band som bröt ny mark i hur svensk populärmusik kan låta, se ut och framföras.

It takes a fool to remain sane är Ola Salos första egna show. Det är en bombastisk show med extra allt som bygger på de odödliga hits han skrev under tiden med The Ark. Under våren 2019 har Ola Salo spelat för fulla hus på Rondo i Göteborg, där showen hyllats av såväl publik som kritiker. Från och med september 2019 tar Ola Salo och It takes a fool to remain sane plats på Hamburger Börs legendariska scen i Stockholm.

Showen, med manus av Henrik Schyffert, i regi av Edward af Sillén och signerad Mikael Gordon-Solfors, en av Sveriges främsta showmakare, är en mix av den senaste teknologin med scenkonst i absolut världsklass.

• Det känns fantastiskt att showen fått så fint mottagande i Göteborg och att vi till hösten får fortsätta resan både i Malmö och Stockholm. Jag älskar verkligen den här showen så att få fortsätta göra den känns som ett privilegium, säger Ola Salo.

Ola Salos - It takes a fool to remain sane spelas just nu på Rondo i Göteborg fram tom 4 maj. Efter sommaruppehåll flyttar den till Malmö Arena, där den spelas under två helger, med premiär den 6 september. Därefter blir det efterlängtad premiärpå Hamburger Börs i Stockholm den 26 september, där den kommer spelas hela hösten, fram till 21 december 2019.

Produceras av 2Entertain och Live Nation. Biljetterna släpps den 12 mars kl 10.00 via Showtic.se och Livenation.se.

Ensemble

Epost: anna.rosenlund@2entertain.com
Tel: +46 (0)722-431825

Foto: Mats Bäcker

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.