OLW relanserar en efterfrågad favorit – Ugnsbakade chips

Nu återkommer en efterlängtad och efterfrågad produkt till snackshyllorna när OLW relanserar Ugnsbakade chips. De nya Ugnsbakade chipsen är tunnare och sprödare chips med lägre fetthalt och kommer i två älskade smaker, Sourcream & Onion och Cream Cheese.

”Var har era Ugnsbakade tagit vägen?” ”Lyssna på era konsumenter och ta tillbaka Ugnsbakade!” ”Hoppas av hela mitt hjärta att ni börjar tillverka dessa igen så man får tillbaka de godaste chipsen ni någonsin har gjort.” ”Jag och även typ hela Sveriges befolkning undrar vart de ugnsbakade chipsen tog vägen?” Det är några av kommentarerna som strömmat in till OLW både som mejl och som meddelanden på företagets facebooksida de senaste åren.

- Att ta tillbaka ugnsbakade chips i OLW:s sortiment är det absolut vanligaste önskemålet vi får från våra konsumenter. Det är verkligen en älskad produkt som har saknats av många och därför är det extra roligt att vi nu har möjlighet att återinföra dem. Vi lanserar i två smaker som vi vet att svenska folket älskar, Sourcream & Onion och Cream Cheese, säger Susanne Wibréus, Marknadschef för OLW.

OLW:s nya Ugnsbakade är tunna, spröda och krispiga chips som har lägre fetthalt än vanliga chips eftersom de är ugnsbakade och inte friterade.

Chipsen finns i butik från vecka 4 och rekommenderat cirkapris är 22 kronor.