Översyn av fjärrvärmenätet i Katrineholm från luften

Den här veckan kommer Katrineholms fjärrvärmenät få en översyn med hjälp av en värmekamera, så kallad termografering.

- Vädret måste passa och just nu ser det lovande ut, säger Marcus Mannsbart, avdelningschef för fjärrvärme på Tekniska verken i Katrineholm. Det måste vara molnfritt och runt nollan i temperatur för att det ska fungera.

Syftet är att förebygga underhåll i fjärrvärmenätet. Genom termograferingen kan man i god tid upptäcka eventuellt värmeläckage och åtgärda innan det blir akut.

Marcus Mannsbart, avdelningschef fjärrärme, Tekniska verken, 0150-579 69

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se