Passa på i påsk: hemestra tryggt i Göteborg!

Inför påsken och det efterföljande påsklovet, som infaller vecka 14, vill vi inspirera göteborgare och de i närområdet till en riktigt bra semester på hemmaplan. I Göteborg går det att njuta av fluffiga hotelltäcken, fartfyllda naturupplevelser och uteserveringar i vårsol.

–Många göteborgare är väldigt beresta och då är det lätt att missa alla fantastiska upplevelser som väntar strax bakom knuten. Det vill vi ändra på med den här påsklovssatsningen. På goteborg.com, destinationens hemsida, har vi samlat ett stort antal paket och erbjudanden inför påskhelgerna. Sidan är full av inspiration till aktiviteter att göra tillsammans med familjen, säger Andrea Jovell, chef på Marknad och kommunikation på Göteborg & Co.

Påsk-hemester på hotell
Byt ut morgonstress och disk mot mjuka sängar, god frukost och glada minnen. Många av hotellen i Göteborg har coronaanpassade påskerbjudanden, både det lyxigt avkopplande eller aktivt roliga.

Påskmys på leriga stigar och höga höjder
Göteborg har något för alla. Allt från teknisk stigcykling bland rötter och stenar till fina fikautflykter med vackra vyer eller varför inte testa på höghöjdsklättring bland trädtopparna?

–För den som tillbringat alltför många timmar på hemmakontoret vid köksbordet kanske en slottsutflykt och en tipspromenad i vackra omgivningar kan locka? För andra kanske en övernattning och en god påsklunch på en uteservering mitt i city är precis vad som behövs för att känslan av semester ska infinna sig. Oavsett vad just du längtar efter är det ett utmärkt tillfälle att passa på i påsk, fortsätter Andrea Jovell.

Ingen påsk utan påskgodis från Västkusten
Njut av Göteborgs och västkustens alldeles egna unika ”godis”. Lagom till påsk, när vintern är över och vattnet fortfarande är kallt och krispigt är havsdelikatesserna som allra godast. Är ni ute efter traditionell påskmat kan ni slå er ner på en av Göteborgs alla restaurangers uteserveringar som servererar mat där närodlat genomsyrar menyn.

Påskpyssla vid havet
Byt ut den traditionella äggmålningen mot påskpyssel vid havet, där sälsafari och krabbfiske är några exempel på allt det roliga. För att toppa det hela kan ni njuta av god mat på en av skärgårdens fantastiska restauranger och ta del av en vy i världsklass.

Påsklunch runt lägerelden
Är ni sugna på att grillmysa runt lägerelden så är möjligheterna oändliga. Den lite lyxigare medhavda påsklunchen kan inhandlas på någon av Göteborgs saluhallar. Vackra grillplatser hittas bland annat vid Delsjön, i Änggårdsbergens naturreservat, i den centralt belägna Slottsskogen eller Vättlefjäll. Kanske det är så pass varmt i påsk att en natt under stjärnklar himmel är ett alternativ?

Bryt av vardagen med ett miljöombyte och nya upplevelser. Passa på i påsk!

Alla paket och erbjudanden finns på www.goteborg.com

Petra GamerdingerPR Manager - Press & Medierelationer

Presskontakt och pressansvarig på Göteborg & Co. Ansvarar för internationell destinations-PR i Tyskland och USA.

Tel:+46705723327petra.gamerdinger@goteborg.com