Peter Jöback gästar "Allsång på Skansen" i premiärprogrammet den 26 juni!

Den 26 juni kl.09:00 slår "Allsång på Skansen" upp portarna och rusningen till bästa platsen är idag en lika stor klassiker som regnet på midsommar. I år är vi extra glada att den svenska stjärnan Peter Jöback för första gången på fyra år träffar den härliga publiken på plats när han kommer för att sjunga in sommaren med hela svenska folket.

Peter högaktuell med singeln "The Mask" som är hans första studioinspelade låt på 7 år och en försmak på det album som komma skall under hösten. Tonerna från albumet kommer Peter Jöback att ta med sig upp på scenen då han i höst gör sin största egna show hittills "Med Hjärtat Som Insats" med premiär den 20 september på Cirkus i Stockholm. Därefter kan du se den torsdag till lördag under hösten 2018. En alldeles särskild scenföreställning som gett upphov till ett helt nytt begrepp; popteater och som bara går att se denna begränsade spelperiod.

"Med hjärtat som insats” produceras av: 2Entertain, Live Nation, Vicky Nöjesproduktion i samarbete med Sinclair Entertainment.

Lyssna på singeln "The Mask" HÄR

Se intervjun med Peter Jöback sändes 2 juni i SVTs "Sverige!" HÄR

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten showtic.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.

Sveriges populära komikertrio Thomas Petersson, Sussie Eriksson och Johan Petersson laddar för komedi på Krusenstiernska Teatern i sommar!27.4.2018 10:25Pressmeddelande

Det blir komiskt kaos när Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Förberedelserna är nu i fullgång, manusläsning och repetitioner har startat, allt inför den stora sommarpremiären den 28 juni på Krusenstiernska Teatern.