Navet

Platsvarumärken skapar störst intresse för det som ligger närmst invånarna i Öresundsregionen

Dela

Crossborder Insight är en rapport från Navet som presenterar gränsöverskridande insikter kring tillväxtfrågor bland Öresundsregionens 4,1 miljoner invånare med stöd av AI. I rapporten analyseras de sju mest välkända platsvarumärkena och deras betydelse för regionen.

Platsvarumärken skapar störst intresse för det som ligger närmst invånarna, Bild: Navet
Platsvarumärken skapar störst intresse för det som ligger närmst invånarna, Bild: Navet

Crossborder Insight är en rapport från Navet som presenterar gränsöverskridande insikter kring tillväxtfrågor bland Öresundsregionens 4,1 miljoner invånare med stöd av AI. I rapporten analyseras de sju mest välkända platsvarumärkena och deras betydelse för regionen.

Analysen visar att det föreligger störst intresse för de platsvarumärken eller infrastrukturprojekt som ligger närmast invånarna. Exempelvis är ”Öresundsmetron” betydligt mer intressant för svenskar (särskilt i Skåne). Intresset för ”Öresundsbron” är relativt jämnt fördelat mellan de båda länderna medan intresset för Öresundsregionen som varumärke är större bland danskar. Värt att nämna är också svenskarnas extremt låga intresse av ”Greater Copenhagen” som just platsvarumärke.

Totalt är det sju platsvarumärken som analyserats där ”Greater Copenhagen” är det varumärke som invånarna visar störst intresse för i regionen drivet av danskar. “Öresundsregionen” är det näst största med ett stabilt intresse över tid. Varumärken på frammarsch är ”Öresundsmetron”, ”Familjen Helsingborg” och ”Fehmarn Bält-förbindelsen”. Samtidigt har intresset för både ”HH-tunneln” och ”Öresundsbron” minskat över tid.

Vill du veta mer om Crossborder Insight? Gå in på: https://navet.se/news/crossborder-insight-gransoverskridande-insikter-bland-oresundsregionens-41-miljoner-invanare-med-stod-av-ai/

Om rapporten
Genom ett exklusivt partnerskap med Quilt.ai, för den nordiska marknaden, kan Navet nu observera idag, imorgon och gårdagens beteenden, attityd, tonalitet samt avsikt i stor skala. Metodiken hanterar över 250 olika språk. Härefter tolkas det GDPR säkrade materialet av en stab med erfarna antropologer, beteendevetare och analytiker. Metodiken är välbeprövad med ca 200 genomförda uppdrag i världen och i nuläget har en handfull uppdrag levererats på nordiska marknaden. Datainsamlingen i den aktuella Crossborder Insight rapporten omfattar 2018.11-2021.04 ca 2 000 platsannonser och ca 1 miljon sökningar inom valda fokusområden i Öresundsregionen.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Platsvarumärken skapar störst intresse för det som ligger närmst invånarna, Bild: Navet
Platsvarumärken skapar störst intresse för det som ligger närmst invånarna, Bild: Navet
Ladda ned bild

Länkar

Om

Navet
Navet
Järnvägsgatan 11
252 24 Helsingborg

042-16 90 30https://www.navet.se/

Navet är specialiserade affärskonsulter som sedan 1989 hjälpt kunder till Bättre Affärer inom tre samverkande affärsområden:

- NAVET Analytics
- NAVET Corporate finance
- NAVET Affärssystem

Navet är oberoende och verkar där du verkar. Som kund får du en unik lösning, för varje kund har sina speciella förutsättningar. Det handlar om nyfikenhet och vetgirighet. Att förstå just ditt företag och dess möjligheter. Att lyssna in för att kunna leverera bättre affärer. År efter år.

Följ Navet

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Navet

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum