Premiär för "Go. Live a little!" Apollos nya reseprogram och kommunikationskoncept.
Idag har reseprogrammet "Go. Live a little!" premiär och därmed också Apollos kampanj för sommarens resmål. Sommarens resmål består bland annat av de stora klassikerna Kreta, Rhodos, Mallorca, Cypern, Fuerteventura och Parga. Det stora utbudet till Grekiska ö-världen är också spetsat med lite nyheter och framförallt nya kombinationsresor. Populära Portugal och Kroatien bjuder också på många spännande upplevelser och prisvärda resmål som Bulgarien, Albanien och Turkiet finns också att välja bland. Trendiga Marbella och andra populära orter längs den spanska solkusten bjuder också på många spännande hotell. Hotellen i den populära Playitasgruppen återfinns i sommarens program på Fuerteventura, Limnos, Rhodos och i Sivota och intresset är fortsatt stort för en aktiv semester.
För att lansera sommarens resmål har Apollo skapat reseprogrammet "Go. Live a little!" där programledaren Erik Segerstedt möter upp kända profiler på olika resmål och berikar deras vistelse med en utmaning och belöning. Förutom att tittaren får uppleva de härliga resmålen får man också följa profilerna Klara Hammarström, norska influencern Chris Nyhus, Michel Tornéus och danska programledaren Lisbeth Østergaard när de testar saker de aldrig har gjort förut.
- Att få uppleva det Apollo skapar på olika resmål och dessutom överraska härliga människor är ett drömjobb helt enkelt! Ser fram emot vilka resmål vi ska välja att berätta om under 2023. Tar också med mig insikten om att man måste testa nya saker oftare, säger Erik Segerstedt, programledare "Go. Live a little!"
Med lanseringen av reseprogrammet följer researrangörens kommunikation konceptuellt i kampanjen för sommarens resmål i alla nordiska länder.
- Vårt mål har varit att skapa relevant och inspirerande kommunikation som är mer än reklam och bra för de plattformar där vi hämtar vår information idag. Vi älskar att tipsa om nya spännande saker att göra när man är ute och reser och älskar känslan av att få leva lite extra, så som det ofta blir när man åker på semester säger Sandra Miller Kinge, Kommunikationschef Apollo.
Apollos arbete med kampanjen har skett inhouse under ledning av marknadschef Daniel Barkland och brand manager Sofia Gerholm och lanseras nordiskt den 27 december. Till sin hjälp för att producera reseprogrammet har de haft Bonnier Brand Studio & Studio Agency. Reseprogrammets avsnitt släppps 27 december, 3 januari, 10 januari, samt 17 januari.
- Vi är otroligt stolta över vårt team bestående av stjärnor inhouse samt också fantastiskt fina samarbetspartners. Att tillsammans med detta dream team få arbeta med att förmedla det där som händer med oss när vi reser, att testa nya saker för första gången och att visa de fantastiska upplevelser som vi på Apollo skapar har varit väldigt roligt och vi ser fram emot att fortsätta göra det, säger Sandra Miller Kinge, Kommunikationschef Apollo.
- Vi är jättestolta över att få göra detta drömkoncept tillsammans med vår modiga kund! Vi har skapat ett reseprogram där vi lyfter fram färgstarka profiler på ett lekfullt och inspirerande sätt och kombinerar sol och bad med spännande aktiviteter, säger Andrea Tham, Projektledare Studio Agency.
Apollo Inhouse Lead
Head of Marketing: Daniel Barkland
Brand Manager: Sofia Gerholm
Content Lead: Jenny Martinsson
Projektledare: Christina Norlin
Head of Social media: Matilda Bergfeldt
Head of PR: Beatriz Rivera
CRM Manager: Emma Asplund
Head of E-Commerce: Matthias Lewin
Produktionsteam
Producent: Tony Ryttar (Brand Studio & Studio Agency)
Executive producer: Pär Carlsson (Brand Studio & Studio Agency)
Produktionsledare: Sandra Pilut (Brand Studio & Studio Agency)
Projektledare: Andrea Tham (Brand Studio & Studio Agency)
Foto: Daniel Borgefors & Justus Bång (Brand Studio & Studio Agency)
Native content: Therese Färsjö & Lars Collin (Brand Studio & Studio Agency)
Stillbild foto: Linus Hallsenius
Producent musik: Fredrik Sonefors
Copy: Per Forsberg
Reseprogrammet och mer kring resmålen hittar ni på https://www.apollo.se/go-live-a-little
Nyckelord
Bilder
Länkar
Om
Apollo är en av Nordens ledande researrangörer med uppåt 500 medarbetare och en miljon resenärer årligen. Med oss kan kunder resa till hela världen, oavsett om de vill åka på en avslappnande sol- och badsemester, ta en träningsvecka i värmen eller spendera en weekend i någon spännande storstad. Vi arrangerar charterresor, träningsresor, cityresor och kryssningar och erbjuder dessutom säker bokning av flyg och hotell separat om kunden föredrar att själv sätta ihop sin resa.
Apollo bildar tillsammans med specialistarrangörerna Golf Plaisir, Lime Travel och Xtravel samt sportresorten Playitas, gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi är sedan 2015 del av den privatägda tyska koncernen REWE med över 300 000 medarbetare. Apollo arbetar aktivt för hållbartresande och socialt ansvar och vi samarbetar med SOS Barnbyar, Ecpat, SOK (Sveriges Olympiska Kommitté). Apollo är Travelife-certifierade sedan 2015. www.apollo.se
Följ Apollo
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Apollo
Apollo Sports och Surfakademin ingår partnerskap29.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lanserar surf- & yogaretreats i världsklass till tre legendariska surfdestinationer!
Apollo lanserar nya resor till «Destination Okänd»17.4.2024 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
Apollos hemliga paketresor har blivit en stor succé, och i fjol blev dom fullbokade rekordsnabbt. Imorgon släpper researrangören helt nya resor till «Destination Okänd» – denna gång med flera kategorier!
Apollo Sports och HYROX tar träningen till nya nivåer – och platser!20.3.2024 13:49:29 CET | Pressmeddelande
Svenskarnas nya favoritsport HYROX lanserar nu specialanpassade träningsresor i samarbete med Apollo Sports. Första anhalten är Europas största sporthotell på Fuerteventura.
DERTOUR Group: Positiva utsikter för 20246.3.2024 12:11:12 CET | Pressmeddelande
Europas näst största researrangör, där Apollo är en stolt del, driver sin tillväxtstrategi mot internationalisering och mer individuella resealternativ.
Kylslaget januari resulterade i rekordhög efterfrågan på resor1.2.2024 13:26:33 CET | Pressmeddelande
Apollo rapporterar en försäljningsökning på 20 procent jämfört med samma tid förra året. Majoriteten av sportlovsresorna är sedan länge slutsålda - och nu bokas påskresorna i hög takt.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum