Premiär! Omni Ekonomi tar över aktieprogrammet och succén #Uppesittarkväll
Omni Ekonomi tar över och sänder #Uppesittarkväll med start nu på onsdag. Precis som tidigare kommer programmet att sändas kvällen före löning varje månad med aktieprofilerna Albin Kjellberg och Nicklas Andersson som programledare. "Det känns naturligt att Omni Ekonomi tar över programmet. Vi är ju destinationen för alla som älskar aktier och sparande", säger Henrik Danielsson, redaktör på Omni Ekonomi och nu även redaktör för #Uppesittarkväll.

#Uppesittarkväll, som startades av investerarprofilen Nicklas Andersson för fem år sedan, är redan omåttligt populärt bland Sveriges aktieplacerare. Programmet riktar sig både till de redan väldigt insatta och till de som vill lära sig mer om aktier och investeringar.
Både programledaren Albin Kjellberg, som arbetar på ekonomikanalen EFN, och Nicklas Andersson följer med när programmet börjar sändas från Omni Ekonomis tv-studio i stället för från EFN, som tidigare stod värd för programmet.
– Omni Ekonomi har samma vision för #Uppesittarkväll som vi och vill fortsätta att utveckla det unika format som det är. Det ska vara en efterlängtad höjdpunkt att varje månad få investera en liten, eller stor, slant av sin lön, säger programledaren Albin Kjellberg.
Nicklas Andersson, som är en välkänd profil i investerarkretsar, startade programmet i samregi med Unga Aktiesparare. Han började själv investera i aktier redan som15-åring och satte tidigt ett mål om att bli ekonomiskt oberoende och nå första miljonen i sparat kapital som 30-åring. I dag arbetar han som sparekonom på Avanza.
”Det gick snabbare än så och första miljonen uppnådde jag vid 25 års ålder för att i dag ha lyckats bli mångmiljonär på börsen. Dock ska tilläggas att det krävdes en stor portion blod, svett och tårar”, skriver Nicklas Andersson på sin blogg.
#Uppesittarkväll kännetecknas av interaktionen med tittarna som under programmets gång ställer frågor direkt till programledare och gäster via Youtube och Twitter.
– Interaktionen med tittarna går hand i hand med hur vi jobbar på Omni Ekonomi. Dessutom har programmet en lärande och folkbildande profil, vilket också rimmar väldigt väl med Omni Ekonomi, säger Emma Hedlin, redaktionschef på Omni Ekonomi.
Premiär för nya #Uppesittarkväll är onsdag den 24 februari klockan 20.00.
Programmet nås via tv.omniekonomi.se eller direkt via Youtube.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Emma Hedlin, redaktionschef, Omni Ekonomi. Tel: 070-6158826. E-post: emma.hedlin@omni.se
Henrik Danielsson, redaktör för #Uppesittarkväll och redaktör på Omni Ekonomi. Tel: 070-2272982. E-post: henrik.danielsson2@schibsted.com
Markus Gustafsson, chefredaktör och vd, Omni och Omni Ekonomi. Tel: 070-5252125. E-post: markus@omni.se
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder


Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Väder engagerar - Klart tar vädersnacket till en ny nivå 23.2.2021 11:22:28 CET | Pressmeddelande
Klyschigt kallprat eller viktig samhällsinformation. Svenskarna älskar att prata väder. En undersökning som Klart har gjort visar att sex av tio svenskar pratar om vädret en eller flera gånger om dagen. Så här i perioden mellan vinter och vår, pågående sportlov och en pandemi som får många att vistas utomhus mer än vanligt, är vädret mer aktuellt än någonsin.
Ny SvD-podd: Dagens story tar med lyssnaren bakom kulisserna19.2.2021 08:44:30 CET | Pressmeddelande
I dag släpps första avsnittet av Dagens story – Svenska Dagbladets nya dagliga nyhetspodd. Konceptet har tagits fram efter ett omfattande researcharbete för att svara mot vad SvD:s målgrupp vill ha. Podden sätter de viktigaste nyhetshändelserna i fokus och tar lyssnaren med bakom kulisserna.
Westerstad och de Gregorio i nya roller för framtidens kulturjournalistik17.2.2021 08:45:00 CET | Pressmeddelande
SvD Kultur gör förändringar på redaktionen för att skapa framtidens kulturjournalistik. Josefin de Gregorio (f.d. Holmström) rekryteras som redaktör med ansvar för hela nyhetsflödet – både kulturnyheter och kulturdebatt – och Elsa Westerstad får en ny roll som idé- och samtidsredaktör.
Aftonbladets nya klimatsatsning: Liverapportering varje dag16.2.2021 08:45:00 CET | Pressmeddelande
Liverapport varje dag – om klimatet. Nu utökar Aftonbladet bevakningen av världens viktigaste fråga. ”Det förtjänar en daglig plats på Sveriges största nyhetssajt”, säger redaktionschef Karin Schmidt.
Schibsted News Media passerar två miljarder fjärde kvartalet12.2.2021 07:05:09 CET | Pressmeddelande
En positiv digital intäktsutveckling tillsammans med god kostnadskontroll bidrog till att omsättningen för Schibsteds nyhetsmedier växte med fem procent och landade på över två miljarder norska kronor, med en vinstmarginal på 14 procent, under det fjärde kvartalet 2020.
Prisjakt och Schibsted köper produkttestbolaget Advized11.2.2021 13:17:56 CET | Pressmeddelande
I maj förra året investerade Schibsted i Advized, en plattform för produkttester, recensioner och köpråd. Nu står det klart att mediekoncernen, för jämförelsetjänsten Prisjakts räkning, förvärvar samtliga andelar i bolaget. Advized har haft en fantastisk tillväxt sedan vår investering förra året. Det känns därför helt självklart att ta nästa steg och välkomna Advized till Prisjaktfamiljen, säger Peter Greberg, VD på Prisjakt.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum