Premiär! Omni Ekonomi tar över aktieprogrammet och succén #Uppesittarkväll

Omni Ekonomi tar över och sänder #Uppesittarkväll med start nu på onsdag. Precis som tidigare kommer programmet att sändas kvällen före löning varje månad med aktieprofilerna Albin Kjellberg och Nicklas Andersson som programledare. "Det känns naturligt att Omni Ekonomi tar över programmet. Vi är ju destinationen för alla som älskar aktier och sparande", säger Henrik Danielsson, redaktör på Omni Ekonomi och nu även redaktör för #Uppesittarkväll.

Aktieprogrammet #Uppestittarkväll tas över av Omni Ekonomi med premiär onsdag 24 februari.

#Uppesittarkväll, som startades av investerarprofilen Nicklas Andersson för fem år sedan, är redan omåttligt populärt bland Sveriges aktieplacerare. Programmet riktar sig både till de redan väldigt insatta och till de som vill lära sig mer om aktier och investeringar.

Både programledaren Albin Kjellberg, som arbetar på ekonomikanalen EFN, och Nicklas Andersson följer med när programmet börjar sändas från Omni Ekonomis tv-studio i stället för från EFN, som tidigare stod värd för programmet.

– Omni Ekonomi har samma vision för #Uppesittarkväll som vi och vill fortsätta att utveckla det unika format som det är. Det ska vara en efterlängtad höjdpunkt att varje månad få investera en liten, eller stor, slant av sin lön, säger programledaren Albin Kjellberg.

Nicklas Andersson, som är en välkänd profil i investerarkretsar, startade programmet i samregi med Unga Aktiesparare. Han började själv investera i aktier redan som15-åring och satte tidigt ett mål om att bli ekonomiskt oberoende och nå första miljonen i sparat kapital som 30-åring. I dag arbetar han som sparekonom på Avanza.

Det gick snabbare än så och första miljonen uppnådde jag vid 25 års ålder för att i dag ha lyckats bli mångmiljonär på börsen. Dock ska tilläggas att det krävdes en stor portion blod, svett och tårar”, skriver Nicklas Andersson på sin blogg.

#Uppesittarkväll kännetecknas av interaktionen med tittarna som under programmets gång ställer frågor direkt till programledare och gäster via Youtube och Twitter.

– Interaktionen med tittarna går hand i hand med hur vi jobbar på Omni Ekonomi. Dessutom har programmet en lärande och folkbildande profil, vilket också rimmar väldigt väl med Omni Ekonomi, säger Emma Hedlin, redaktionschef på Omni Ekonomi.

Premiär för nya #Uppesittarkväll är onsdag den 24 februari klockan 20.00.
Programmet nås via tv.omniekonomi.se eller direkt via Youtube.

Emma Hedlin, redaktionschef, Omni Ekonomi. Tel: 070-6158826. E-post: emma.hedlin@omni.se

Henrik Danielsson, redaktör för #Uppesittarkväll och redaktör på Omni Ekonomi. Tel: 070-2272982. E-post: henrik.danielsson2@schibsted.com

Markus Gustafsson, chefredaktör och vd, Omni och Omni Ekonomi. Tel: 070-5252125. E-post: markus@omni.se

Programledare för #Uppesittarkväll är Albin Kjellberg och Nicklas Andersson.

Prisjakt och Schibsted köper produkttestbolaget Advized11.2.2021 13:17:56 CETPressmeddelande

I maj förra året investerade Schibsted i Advized, en plattform för produkttester, recensioner och köpråd. Nu står det klart att mediekoncernen, för jämförelsetjänsten Prisjakts räkning, förvärvar samtliga andelar i bolaget. Advized har haft en fantastisk tillväxt sedan vår investering förra året. Det känns därför helt självklart att ta nästa steg och välkomna Advized till Prisjaktfamiljen, säger Peter Greberg, VD på Prisjakt.