Premiär! Omni Ekonomi tar över aktieprogrammet och succén #Uppesittarkväll
#Uppesittarkväll, som startades av investerarprofilen Nicklas Andersson för fem år sedan, är redan omåttligt populärt bland Sveriges aktieplacerare. Programmet riktar sig både till de redan väldigt insatta och till de som vill lära sig mer om aktier och investeringar.
Både programledaren Albin Kjellberg, som arbetar på ekonomikanalen EFN, och Nicklas Andersson följer med när programmet börjar sändas från Omni Ekonomis tv-studio i stället för från EFN, som tidigare stod värd för programmet.
– Omni Ekonomi har samma vision för #Uppesittarkväll som vi och vill fortsätta att utveckla det unika format som det är. Det ska vara en efterlängtad höjdpunkt att varje månad få investera en liten, eller stor, slant av sin lön, säger programledaren Albin Kjellberg.
Nicklas Andersson, som är en välkänd profil i investerarkretsar, startade programmet i samregi med Unga Aktiesparare. Han började själv investera i aktier redan som15-åring och satte tidigt ett mål om att bli ekonomiskt oberoende och nå första miljonen i sparat kapital som 30-åring. I dag arbetar han som sparekonom på Avanza.
”Det gick snabbare än så och första miljonen uppnådde jag vid 25 års ålder för att i dag ha lyckats bli mångmiljonär på börsen. Dock ska tilläggas att det krävdes en stor portion blod, svett och tårar”, skriver Nicklas Andersson på sin blogg.
#Uppesittarkväll kännetecknas av interaktionen med tittarna som under programmets gång ställer frågor direkt till programledare och gäster via Youtube och Twitter.
– Interaktionen med tittarna går hand i hand med hur vi jobbar på Omni Ekonomi. Dessutom har programmet en lärande och folkbildande profil, vilket också rimmar väldigt väl med Omni Ekonomi, säger Emma Hedlin, redaktionschef på Omni Ekonomi.
Premiär för nya #Uppesittarkväll är onsdag den 24 februari klockan 20.00.
Programmet nås via tv.omniekonomi.se eller direkt via Youtube.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Emma Hedlin, redaktionschef, Omni Ekonomi. Tel: 070-6158826. E-post: emma.hedlin@omni.se
Henrik Danielsson, redaktör för #Uppesittarkväll och redaktör på Omni Ekonomi. Tel: 070-2272982. E-post: henrik.danielsson2@schibsted.com
Markus Gustafsson, chefredaktör och vd, Omni och Omni Ekonomi. Tel: 070-5252125. E-post: markus@omni.se
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum