Press- och analytikermöte

Dela


Onsdagen den 28 oktober 2020, kl 08:30, publiceras Bilias delårsrapport för tredje kvartalet 2020. Samma dag arrangerar Bilia press- och analytikermöten, där CEO Per Avander och CFO Kristina Franzén presenterar rapporten och svarar på frågor.

Det blir ett möte på svenska klockan 10:00 och ett möte på engelska klockan 14:00. Det är telefonmöten och man ringer in på telefonnummer 08-22 90 90 samt anger deltagarkod 674445.

Om ni behöver ett avgiftsfritt telefonnummer för att ringa från utlandet, vänligen kontakta oss för ett landspecifikt telefonnummer.

Göteborg den 19 oktober 2020

Bilia AB (publ)

För information vänligen kontakta:
Per Avander, VD och koncernchef, 010-497 70 00, per.avander@bilia.se
Kristina Franzén, CFO, 010-497 73 40, kristina.franzen@bilia.se

Fakta om Biliakoncernen

Bilia är en av Europas största bilkedjor med en ledande position inom service och försäljning av personbilar och transportbilar. Bilia har cirka 140 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Renault, Lexus, MINI, Dacia, Alpine samt transportbilar av ­märket Renault, Toyota och Dacia.

Bilia har idag en fullt utbyggd verksamhet med försäljning av nya bilar, e-handel, reservdelar och butiksförsäljning, service- och skadeverkstäder, däck och bilglas samt finansiering, försäkring, biltvätt, drivmedelsstationer och bildemontering under samma tak, vilket ger ett unikt erbjudande.

Bilia omsatte cirka 30 mdkr år 2019 och hade cirka 5 000 anställda. 

Bilaga

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Saniona AB:s valberedning inför årsstämman 202126.11.2020 16:00:00 CETPressmeddelande

PRESSMEDDELANDE 26 november 2020 Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, tillkännager idag valberedningens sammansättning inför årsstämman 2021. Enligt instruktionen och arbetsordningen för valberedningen som antagits av bolagsstämman ska valberedningen bestå av tre ledamöter, vilka ska vara styrelsens ordförande samt två ledamöter utsedda av de två största aktieägarna per den sista september. Den 30 september 2020 var de två största ägarna som önskar utse en representant till valberedningen Jørgen Drejer och New Leaf Ventures. Dessa aktieägare har utsett varsin representant, enligt nedan, som tillsammans med ordföranden i styrelsen kommer att utgöra Saniona AB:s valberedning. Valberedningens medlemmar är: Søren Skjærbæk, partner på Ursus law firm, Vejle, Danmark, utsedd av Jørgen DrejerJohn Haurum, professionell styrelseledamot i life science bolag och tidigare vd för F-star Biotechnology Limited, Cambridge, Storbrit

FDA identifierar unik kod för CADScor®26.11.2020 14:22:41 CETPressmeddelande

Pressmeddelande (MAR) Malmö, 26 november 2020 FDA identifierar unik kod för CADScor® Efter gårdagens meddelande och ytterligare analys av godkännandet från det amerikanska läkemedelverket, Food and Drug Administration (FDA), meddelade idag Acarix AB att FDA givit marknadsgodkännande av CADScor®System i USA med en ny generisk enhetskod: Coronary artery disease risk indicator using acoustic heart signals. Acarix är det enda företaget på marknaden som har beviljats denna kod. I godkännandet från FDA definieras CADScor® som ett hjälpmedel vid hjärtanalys och diagnos som en riskindikator för kranskärlssjukdom. En produkt som med hjälp av akustiska signaler registrerar hjärtljud och vibrationer för att beräkna en patientspecifik riskkod vilken indikerar förekomst av kranskärlssjukdom. ”Vi är ensamma på marknaden i den här produktkategorin. Detta är en möjlighet som ger oss förutsättningarna att tillsammans med kliniker och samarbetspartners skapa ett nytt segment och en ny klinisk standard p

HOYLU FORTSÄTTER ATT EXPANDERA SIN VERKSAMHET INOM BYGGSEKTORN26.11.2020 08:45:00 CETPressmeddelande

Stockholm, Sverige, 26 november 2020 – Hoylu, ledande inom visuella samarbetslösningar för distribuerade team, meddelade idag att man fått ytterligare en order från Walbridge, en fullservice entreprenad firma med huvudkontor i Detroit, MI, genom att implementera Hoylus workspaces och lean programvara för att fortsätta att modernisera och förbättra byggprojekteringen och sina arbetsflöden. Walbridge är en befintlig kund hos Hoylu och det nya ordervärdet är 300 000 kronor. Ordern innebär en expansion av Hoylus verksamhet inom byggbranschen med high-end arkitektonisk design och projektledning. "Vi är glada att se våra kunder fortsätta utöka sin verksamhet med Hoylu. Walbridge ligger i framkant när det gäller digital omvandling och innovation och vi är tacksamma för att vi kan vara en liten del av deras framgångsrika resa på det ena stora byggprojektet efter det andra", säger Stein Revelsby, VD Hoylu. För mer information, kontakta: Stein Revelsby, CEO at Hoylu +1 213 440 2499 Email: sr@hoy

Corline Biomedical AB publicerar delårsrapport för januari till september 202026.11.2020 08:45:00 CETPressmeddelande

Corline Biomedical AB (”Corline”) publicerar härmed delårsrapporten för perioden januari till september och tredje kvartalet 2020. Nedan följer en kort sammanfattning av delårsrapporten. Fullständig rapport finns tillgänglig på Corlines hemsida samt som bifogad fil. VD Henrik Nittmar kommenterar ”Corline har under årets tredje kvartal utvecklats väl vad gäller Renaparin® och samtidigt visat prov på den breda potentialen i bolagets plattformsteknologi. Avtal har slutits med kunder i den medicintekniska delen av verksamheten.” Ekonomisk översikt över det tredje kvartalet 2020 Nettoomsättningen under det tredje kvartalet 2020 uppgick till 368 KSEK (138).Resultatet efter finansiella poster under det tredje kvartalet 2020 uppgick till -2 150 KSEK (-1 932). Resultatet per aktie uppgick under det tredje kvartalet 2020 till cirka -0,13 SEK (-0,12). Ekonomisk översikt över perioden januari till september 2020 Nettoomsättningen uppgick till 1160 KSEK (647).Resultatet efter finansiella poster upp

Klövern säljer 12 fastigheter i Malmö, Lund, Norrköping och Västerås för 610 mkr25.11.2020 15:00:00 CETPressmeddelande

Klövern har tecknat avtal med Mileway avseende försäljning av 12 fastigheter för ett sammanlagt underliggande fastighetsvärde om 610 mkr. Fastigheterna, som är belägna i Malmö, Lund, Norrköping och Västerås, har en uthyrningsbar yta om cirka 120 700 kvm och utgörs huvudsakligen av lokaler för lager/logistik. Hyresvärdet uppgår till 61 mkr och den ekonomiska uthyrningsgraden uppgår till 82 procent. ”Denna försäljning är ytterligare ett steg i Klöverns renodling samtidigt som vi frigör kapital till andra investeringar i våra mer prioriterade segment”, säger Peeter Kinnunen, Transaktionschef på Klövern. Frånträde är planerat till den 15 januari 2021. Följande fastigheter omfattas av försäljningen: Malmö: Kullen 1, Fältsippan 8, Krukskärvan 9, Stiglädret 10 och Ventilen 4 Lund: Annedal 9, Kvartsen 6 och Trumlan 1 Norrköping: Malmen 5, Silvret 2 och Slakthuset 14 Västerås: Friledningen 18 Klövern AB (publ) För ytterligare information, vänligen kontakta: Rutger Arnhult, VD, 070-458 24 70, ru

Acarix erhåller marknadsgodkännande för CADScor® System för försäljning på den amerikanska marknaden25.11.2020 13:15:00 CETPressmeddelande

Pressmeddelande (MAR) Malmö, Sverige, 25 november 2020 Acarix erhåller marknadsgodkännande för CADScor® System för försäljning på den amerikanska marknaden Acarix AB (publ) meddelade idag att det amerikanska läkemedelsverket (FDA) har godkänt bolagets De Novo ansökan för ett marknadsföringsgodkännande för CADScor®System i USA. ”Detta är en fenomenal prestation och ett enormt erkännande av vår teknologi och CADScor® Systems möjlighet att förbättra den diagnostiska processen för potentiella CAD-patienter i USA. Dessutom kommer markandsgodkännandet att bidra betydligt i det fortsatta värdeskapandet av Acarix och gör det nu möjligt för oss att vidta alla åtgärder som krävs i förberedelserna för en lansering i USA.” säger Per Persson, vd för Acarix. De Novo-processen används för nya produkter där det inte finns någon direkt jämförbar produkt med jämförbar indikation på den amerikanska marknaden för att stödja en standardansökan enligt 510(k). Acarix lämnade in De Novo-ansökan i november 201

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum