Pressackreditering till Karjala Tournament

Pressackreditering till Karjala Tournament i Helsingfors, Finland, görs senast den 31 oktober 2018.

Karjala Tournament will be played in November (8.-11.11.) at Hartwall Arena, Helsinki. Media accreditation to the games played in Helsinki has opened, the online form can be found here: https://goo.gl/forms/XaqS2KDfxbpzHcuE2
Deadline for media acceditation is October 31, and all applicants will be contacted soon after the deadline. More information about media services will be sent out together with confirmation.
More information:
Finnish Ice Hockey Association, Communication Manager Henna Malmberg, henna.malmberg@finhockey.fi & +358 (0)40 573 7572

8-11/11 2018. Karjala Tournament i Hartwall Arena, Helsingfors, Finland, och Tipsport Arena, Prag, Tjeckien

8/11            18.30          Ryssland-Finland    Helsingfors, Finland
8/11            18.20          Tjeckien-Sverige     Prag, Tjeckien
9/11                               Spelledig dag
10/11          13.00          Sverige-Ryssland   Helsingfors, Finland
10/11          17.30          Finland-Tjeckien     Helsingfors, Finland
11/11          13.30          Tjeckien-Ryssland  Helsingfors, Finland
11/11          17.30          Finland-Sverige      Helsingfors, Finland

OBS! Alla matchtider anges i lokal tid

Svenska Ishockeyförbundet är ett av Sveriges största idrottsförbund med 392 föreningar i 22 distrikt och drygt 68 000 spelare och domare. 2 301 ishockeylag samsas i 362 ishallar runt om i landet.

Ishockeyns stämma avslutad: Anders Larsson omvald som ordförande och direkt upp- och nedflyttning till SHL och Hockeyallsvenskan införs15.6.2019 10:28:44 CESTPressmeddelande

Idag lördag den 15 juni avslutades Svenska Ishockeyförbundets Förbundsmöte i Stockholm. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. I övrigt beslutade Förbundsmötet att förstärka det regionala stödet till ishockeyföreningarna i hela landet genom regionala s.k. sportkontor.

Direkt upp – och nedflyttning mellan SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan föreslås från säsongen 2020/2129.5.2019 11:14:31 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Svenska Ishockeyförbundets styrelse sitt förslag på hur modell för upp- och nedflyttning i SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan bör se ut framöver. Förslaget är att istället för som i nuvarande modell där två lag från underliggande serie har möjlighet att kvalificera sig, från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. Styrelsens förslag bygger på att ligorna är med och bestämmer vilken modell som ska gälla för att avgöra vilka dessa lag är.